God morgon!

Jag hade tänkt gå upp 8, men vaknade inte förrän 10. Jaja, elva timmars sömn förtjänar man väl ibland?
Nu ska jag snart släpa mig upp från sängen (madrasserna) och äta lite frukost, sedan ut på en lång promenad med världens bästa hund.
Jag har börjat att bli nyfiken på Winnies stamtavla också. Camilla (förra ägaren) har fortfarande den hemma, funderar på om jag ska be henne skicka den. Hon är ju min första hund med stamtavla, klart jag är nyfiken? Jag har fan aldrig ens sett en hundstamtavla!
Så det ska bli roligt att titta på :) Om jag tänker efter så jag har bara sett kaninstamtavlor, haha, nörden!
Nej, jag och Camilla har sagt att jag ska ta med den någon gång när jag hälsar på, men vi har glömt det varje gång sedan i...  November? December? När det nu var som vi bestämde med  uppfödaren att Winnie skulle bli min på riktigt :)
Min älskade tjej! Hon och Alfred lekte så jävla bra igår, var så underbart att se! När hon hade Alfred och en boll att koncentrera sig på så brydde hon sig inte om bilar som åkte förbi, folk som cyklade och åkte spark förbi.. Nej, hon höll sig längs vägkanten då, när jag hade sagt till henne då såklart. Fast ioförsig brukar hon aldrig bry sig om förbipasserande folk eller bilar annars heller. Det är bara hundar hon vill hälsa på.
Hoppas, hoppas vi lyckas komma i väg på någon kurs i vår/sommar, då ska väl den biten bli bättre också. För hon har ju trots allt växt upp på landet, det är inte så många främmande hundar där... Och då menar jag inte landet som här i Vansbro, utan verkligen LANDET! Ute i skogen, 2km till närmaste "samhälle" där till och med kiosken slagit igen, det bor 200 pers runt hela sjön. Utanför en pytteliten by alltså.
Nej, frukost och promenad sa vi väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback