God morgon!

Vaknade för en och en halv timme sedan, en timme senare än vad jag tänkt, de det var hyfsat ändå.
Åh, hade en sån underbar dröm inatt! Drömde att jag hade Winnie, en unghund och en valp, alla trefärgade KHC såklart! Åh, det skulle vara så mysigt att ha en valp!
Men tyvärr räcker inte tiden till, skulle vara smidigare om man hade en sambo att dela ansvaret med, men tyvärr så finns det ingen sådan, det är bara att vänta tills tiden finns, eller när man har råd att ta semester i såsådär 2 månader eller något.
Sedan är de ju inte så lockande att ha valp i lägenhet.. Det har jag haft förut, och det var dessutom på tredje våningen, herregud! Förstår inte hur man orkade med det.. Nej, förtillfället så ser prioriteringslistan ut som detta:

1: Körkort + bil
2: Köpa hus
3: Valp.

Då blir det nog en KH collie sobel, dock inte för att färgen spelar så stor roll, men blue merle vill jag helst inte ha då det spekuleras i sjukdomar hit och dit som genetiskt hör ihop med färgen, och sedan är de ju roligt att hundarna inte är av samma färg, och då det bara finns tre färger på collie så finns det bara sobel kvar. Dock skulle det ju bara rätt snyggt att ha två vackra trefärgade hundar också! Nej, vi får se vad framtiden kommer med helt enkelt :)


Tror Winnie är lite deppad, hon åt inget igår och har inte ätit sedan hon fick mat idag heller, bara några tuggor. Men hon var lite deppad sist Trolle åkte också, så det går nog över inom några dagar :)
Nej, nu ska jag sätta igång att röja lite här hemma, så man får lite ordning. Sedan blir det jobb i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback