Inlägg 400

Nytt hundratal, oj så fort det går ibland!
Var ute med Winnie förut, och den hunden är helt jävla otrolig på att tappa bort sina jävla leksaker!
Vi var vid plasket iallafall och skulle gå en vända på älven tänkte vi, hade med Winnie nya boll med snöre från, som jag köpte igår. IGÅR! Premiär för leksaken alltså.
Så vi kom fram, och när hon hade kissat och bajsat så hade vi kommit fram till älven, då så tog jag fram bollen och kastade ut på älven en vända, sedan gick jag ner själv. Men tro fan att det har börjat tina.
Jag fastnade med ena vinterstöveln, trampade ner den bara foten (så när som på strumpor och raggsockor) i snön med vatten under, fick loss stöveln, satte på den igen, och gick upp därifrån igen.
Inte vågar jag gå på älven själv när de börjat tina! Och inte när det är klaskigt och massvis med vatten under snön, usch nej!
Men under tiden som jag stod där och försökte ta mig loss så kastade jag upp bollen över kanten igen, för det är inte så jävla enkelt att ta sig loss med en boll i ena handen och en hund som svassar runt fötterna på en :P 


Men när jag kom upp så stod Winnie där, utan boll. Jahapp. Tittade runt i snön, beräknade ungefär var den hade kunnat hamna, letade ett tag, men ingen jävla boll. Tycker att de långa snöret borde stuckit upp ur snön, men nej då. Så två jävla kast hann vi med den där bollen.
Tur att det var billig skit för typ 25 spänn från Ica, ingen idé att köpa dyra leksaker till en hund som ändå slarvar bort dom hela tiden!
Så två bollar borta på två dagar. Duktig hundjävel.
Jaja, blind får alla lov att vara, jag hittade ju inte heller bollen så :P
Men hon var duktig ändå. Åkte massa jävla skotrar där hela tiden, och hon var lös. Men när de skulle åka förbi så sa jag bara till henne att stanna och sätta sig ner, och det gjorde hon såklart.

Och det var så varmt! Jag fick knäppa upp jackan och tröjan och ta av mig mössan en vända, svettades ihjäl nästan. Skönt, snart är det vår!
Solen värmer ju dessutom, det är gött, det har ju inte hänt på hela vintern. Nu vill jag ha sommar och sol!

Nu däremot är det dags att duscha innan jobbet. Elfte helgen i rad, jippie! Sedan jobbar jag mån-tis också, jag kommer vara helt slut på onsdag. Fyfan. Det är icke kul att vara klen! Men man måste jobba för att få pengar, tyvärr, så det är bara att härda ut :) På tisdag får jag mina  inlägg till skorna innan jobbet iallafall, och de ska väl "vrida rätt" kroppen på mig, där hoppas jag på att slippa värk i knän och rygg, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback