Natti

Nu har jag sett på Luftslottet som sprängdes, så jävla bra! Synd att det var filmen bara. Någon gång i framtiden när jag känner att jag vill lägga pengar på det så ska jag köpa in alla tre filmer, så kan man se dem när som helst.

Jag är dock sugen på att köpa böckerna, undra om de finns i pocketform? Sedan har jag ju tänkt skaffa hela Twilightserien i bokform också. Jaja, jag tror jag får skaffa en riktig bokhylla först också, börjar få många böcker här hemma!
Städade kaninburarna förut idag. Jävlar vad jag hatar vintern! Iallafall när man städar kaninburar och hela skiten frusit. Oskar, som är en hane, pissar i hela buren. Så i hans bur var hela nedre botten en stor iskaka. IS! Lyckades hacka loss en del, sedan lossnade en kaka stor som halva buren. men jävlar vad det tog tid, hans bur tog lika lång tid som alla tre andra burar tillsammans,  om inte mer. Det andra var ju bara att ösa ur i stort sett, bara lite is i kanterna.. Men nu är de gjort iallafall! Och alla fyra har rent och fint :)
Men usch, vettefan om mina tyska tjejer har mask eller inte :( Blev ju lite fundersam igår när jag vägde dem och de vägde så lite, och idag kände och klämde jag på dem lite mer, och usch vad smala de är över ryggen! Mest Brynis, den svarta, men hon vägde ju bara 1,45 :( 1,58 vägde hon i Tyskland om jag minns rätt, så hon har gått ner 1,5hg. Och på en sån liten kanin är det mycket...
Så imorrn bär det av till apoteket för att köpa svindyra Axilur. Eller ja, svindyrt och svindyrt, tror de kostar runt 150 spänn, men när flaskan är på typ 50ml så är de onödigt mycket. Om jag minns rätt räcker en sån flaska till att avmaska 100-200 kaniner. Och jag har fyra. En öppnad flaska håller inte så jävla länge heller så man får slänga typ nio tiondelar, kul!
Och jag som tycker jag gett dem mycket kraftfoder, de har fått knappt en deciliter, och det är mycket. Jag trodde
de hade blivit feta. Oskar och Barbie väger då över 2kg styck så det är säkert nån skit från utställningen i Tyskland som U och B har fått. Skit också! Jaja, vi får prova att avmaska, jag hinner precis med en "full" avmaskning innan Tierp, så de ska vara friska och smittfria osv, så vi får se om de följer med då eller inte. Nu är de som sagt kantiga och matta i pälsen, så just nu är de ju inget att ställa ändå...
KRÅNGEL!!!
Nej, nu ska jag ut och mata mina lurvbollar, sedan blir det sängen, ska vara vid KBT-terapeften (eller hur det nu stavas) imorgon förmiddag...
Lägger in bilder på kaninerna i den översnöade hagen imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback