Söndag morgon...

Trodde jag vaknade sju idag, men när jag satte mig vid datorn såg jag att klockan var åtta, sommartid alltså!
Igår var det en låång dag, jag gick upp vid fyra efter fem timmar sömn, stoppade in kaninerna i deras burar, packade lite matsäck, gjorde i ordning smörgåsar och packade ner godis och vatten jag hade köpt. Sen kom Carolina och hämtade mig strax innan fem. Och så drog vi iväg! Stannade i Mockfjärd och hämtade upp Anna, och fick fullpackad bil med alla kaniner, vi hade 17 kaniner i bilen på väg dit :P
Vid halv nio var vi framme i Tierp, hämtade våra burnummer och stoppade in alla kaniner i deras burar. Jag lånade Annas klosax (har ingen aning om var min är i flyttröran här hemma) och klippte klorna på mina, dock behöves de knappt eftersom de inte hade några långa klor, men de blev lite klippta iallafall :) 

Sedan gick vi runt och väntade på att få våra kaniner bedömda, och pratade med en massa trevliga kaninmänniskor. Så härligt att ha kommit igång lite igen!
Dock gick inte utställningen som jag hoppats på riktigt.. Brünhilde fick 93,5p med avdrag för brun ton under, hon har hunnit bli lite solbränd i sin svarta päls under de dagar hon suttit på balkongen alltså, attans! Och Ussi hade jag klantat mig rejält med, och skrivit en sjua istället för en nia på anmälningssedeln, så hon blev inte bedömd alls.. Jaja, man kan inte vara på topp efter 3½år utanför utställningsvärlden! Men både B och U är ju redan stambokförda på 96p ifrån Tyskland, så denna utställning var mest för att jag ville prova att ställa ut dem i Sverige också...

Jag och Anna hittade en liten dvärgvädurskille som vi blev förtjusta i båda två, en viltgrå kille som är utställd på 94,5 förut, igår fick han 93, jättesnyggt huvud! Så honom köpte vi gemensamt, och han får bo hos henne sålänge :) Han var med och överlevde LU-raset, så det är en liten stålkille! Tur att vi har samma ras, och viltgrått fungerar till mina färger då det är en dominant färg. Så det blir nog perfekt!

Anna fick även hem en liten svart dvärgvädursunge, så jädra söt! Jag snosade bebis så jag blev tokig nästan, så nu är jag rejält sugen på en kull. Men mamma ska nog komma på besök idag har vi pratat om, eller i veckan, så då ska hon får ta med sig Eskil från Värmland, så kan jag para han och Ussi, sen ska han få bo hos Anna ett tag så hon får låna honom till sina honor, tyvärr förlorade hon alla sina dvärgvädurshanar i LU-et, och utan hanar blir det inga ungar..
Jaja, vid femtiden drog vi av hemåt, men inte med 17 kaniner utan 22, men de fick plats de med!
Och när Carolina skulle sätta ihop sina jättetjejer som är kullsystrar och bor tillsammans, i reseburen, så började de rida på varann så otroligt, så vi fick ta isär dem tillslut, som tur var hade vi extra reseburar med. Men sedan när de skulle ta ur Annas jättehane ur utställningsburen så upptäckte de att något var fel, det var inte han, utan det var Carolinas ena hona. Så bärarna hade satt dem fel, och det var alltså Annas hane som satt inne i reseburen, det var alltså inte två honor som bråkade utan två kaniner som parade sig! Och hanen ramlade av och grymtade, så en lyckad parning blev det allt... Så nu blir det förmodligen jättebebisar i Äppelbo om en månad :)
Vid niotiden kom vi hem till Vansbro, efter "bara" 16 timmars utflykt!

Ja, tror jag sammanfattat rätt så mycket från gårdagen, uppdaterade inget igår kväll då jag var upptagen med andra saker när jag kom hem ;) Bilder från Tierp kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback