Tidig fredag

Japp, nu ska jag hoppa i säng. Har varit äckligt trött hela dagen. Skönt om man kommer upp hyfsat tidigt imorrn och hinner hitta på något innan jobbet.
Haha gud så trött Winnie har varit efter promenaden! hon har legat och sovit hela tiden, förutom nyss när vi var ute och vattnade kaninerna (mat fick de av Alfred förut idag).
Sedan skämde jag bort dem med  lite knäckebröd :) 

Gjorde lite extra sjukgymnastik idag, så vi får se om jag få någon träningsvärk imorgon. 


Någon gång sk jag tatuera in mina hundars namn. Inte med detta typsnitt, men något kursivt iallafall. Vet inte var jag ska sätta den dock. Insidan överarmen kanske? Vettefan. Länge tänkt att jag vill ha hundarnas namn men jag har inte lyckats bestämma plats. För er som inte har känt mig i alla år så kan jag väl lika gärna berätta kortfattat om de hundar jag har/har haft.

Rocky = Rocko, min familj alla första hund, född aug 03. Hos uppfödaren hette han Rocky, men jag hörde fel när jag pratade med henne i telefon, så vi började kalla honom Rocko hemma innan vi hade fått hem honom, och sedan fick han heta med O istället för Y helt enkelt:)
Dog knappt två år senare i en krampattack. Hjärntumör?Epilepsi? Gift? Vi vet inte. Varken avgiftande eller kramplösande hjälpte, så efter två dygn på djursjukhus med kramper skulle han ha fått hjärnskador även om kramperna slutat, så då fick han somna in.  Saknar dig Rocko!
Trollius = Trolle, familjens gemensamma hund. Uppfödaren döpte valparna i kullen efter växtnamn, och han fick namnet Trollius, som är latinska namnet på smörbollssläktet. Vi hade tänkt vänta med att skaffa en till hund tills sommaren, Rocko dog i augusti, men min lillebror var så deprimerad och satt helt apatisk hemma och tittade på bilder på Rocko bara, så då bestämde vi att det var dags att skaffa en ny hund redan ändå. Och som ett tecken, Trolles annons var utlagd på Blocket samma dag som Rocko somnat in, även om vi inte såg den förrän flera veckor senare. 
Novella = Novella. Världens sötaste och gosigaste shih-tzutjej, min och mitt exs gemensamma hund.  Men då ingen av oss hade tid med hund på egen hand så har hon tyvärr flyttat vidare. Saknar min toka! 
Tyson = Tyson. Min allra första egna hund! Helt egna hund! Skaffade honom i dec 06 när jag gick på Lillerud, då jag hade tänkt valla med honom. Men sedan i slutet av januari lessnade jag ut totalt på Lillerud, och flyttade tillbaka till Vansbro. Tyvärr var det enda boendet jag hittade ett kollektivboende, där man inte fick ha husdjur med. Tyvärr blev det för mycket för min lilla sjuka mamma med en valp på ett halvår och en unghund på 1½, båda bordercollies. I maj flyttade han till världens bästa Stig på foder, ett år senare såldes han. Han har världens bästa husse nu, och jag är så glad att han har det så bra som han har det, för han verkar må SUPER! De passas varandra så jävla bra, precis som jag och Winnie klickar så bra. 
Breaking the Habit = Winnie. Hennes kennelnamn är Dreamrocks Breaking the Habit, kullen döptes efter Linkin Park-låtar. Ja, vad ska man säga om Winnie? Hon är helt jävla fucking underbar helt enkelt. Jag har aldrig träffat en hund som passar mig så bra! Missförstå mig inte, jag älskar alla hundar jag har haft lika mycket, men Winnie och jag passar så bra tillsammans, så det är inte klokt. Jag är så stolt och glad över min flicka!
Oj, det blev längre förklaring än vad jag trott. Nu är det sängdags, ska börja läsa en ny bok, "Sofies väg" tror jag den hette. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback