Uppe med tuppen!

Trots en ledig dag är jag uppe innan nio, lite stolt faktiskt! Det är inte ofta det händer kan jag lova. Ändå somnade jag inte förrän efter ett inatt.
Men det har ju sina anledningar, jag är inte helt ledig.. Om en timme ska jag till KBT-teraputen, det blir spännande! :)


Det börjar kännas att jag är sjuk "på riktigt" nu, att jag aldrig riktigt blir av med det. Men det känns bra, det känns som att jag fått såpass mycket hjälp, eller hjälpmedel att hjälpa mig själv, att jag ska klara av det här. Klara av att leva ett drägligt liv trots värk, eller lindra värken åtminstone. Utan massa smärtstillande, usch för tabletter! Jag hatar att stoppa främmande saker i min kropp, jag ryser lite varje gång jag stoppar i mig ett p-piller till och med, usch för tabletter!
Men har man växt upp med en mor som varit sjuk i 12 års tid och stoppar i sig ett tjugotal tabletter och ändå inte mår bra, nej, då tror man inte på mirakelpiller. Jag tar bara värktabletter när det är som allra värst - och när jag jobbar. Det är inte ofta jag är ledig och tar värktabletter, det är för att jag ska kunna jobba helt enkelt. Men jag tycker inte de hjälper i de flesta fall heller, men det är väl för att jag inte "tror" på dem. Nej, naturligt ska de vara! Jag är jävligt sugen på att börja äta ekologiskt i så stor mån det går. Jag köper ju inte kött, bara pålägg i stort sett. 

Köttindustrin är skit. Vilt (älgkött) och egenslaktat ska det vara! Längtar tills i framtiden då jag ska ha kommit igång med kaninaveln ordentligt, då ska jag ha några djur bara för kött och päls. Jag vill lära mig bereda skinn också! Men det var lite snack på Tysklandsresan om att vi skulle ha en liten kurs i DLKAF, hoppas hoppas :)
För mina framtida barn ska inte ha någon jävla inköpt fårskinnsfäll i barnvagnen, icke! De ska ha en kaninskinnsfäll! Och visst, jag kan väl verka lite hemskt när jag slaktar mina "husdjur", men om man äter kött själv tycker jag inte att man kan säga ett skit. För om man köper kött, då stödjer man köttindustrin och att djur kanske inte har den allra bästa djurhållningen, kanske inte den bästa hanteringen vid slakt, stress, stress och åter stress bland djuren.

Djur som ska bli kött slaktas oavsett, och då är det väl bättre att äta ett kött där man vet var det kommer ifrån. där man vet hur uppväxten varit, där man vet vilken skötsel djuret har haft OCH där man vet att slakten gått lugnt och smidigt till. Egenslaktat är alltså bäst helt enkelt, om man nu äter kött. Alla djur ska slaktas, och om man köper kött för att man inte klarar av att slakta själv, ja, då blundar man för sanningen helt enkelt. Alla djur som blir till kött som ska ätas, de slaktas helt enkelt.
Nej, nu har jag ju till och med tänkt till lite idag. Nu ska jag pallra mig ut med hunden, sen dra iväg till vårdcentralen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback