Entusiastisk!

Nu är jag ledig i tre dagar! Skönt som tusan, känns i kroppen att jag jobbar tre dagar i rad nu...

Jag får hem min "lilla" Oskar någon dag nu också! Så då ska han och Brünhilde paras :) Dock funderar jag på att vänta med att para dem två veckor, för om jag parar dem nu i veckan kommer ungarna vara 10v till Dala-Expo, så jag funderar på att vänta två veckor så att de blir 8v istället, så kan jag ställa hona med kull, ja, om hon får fyra överlevande ungar då (Dvärgvädurar ska ha minst 4 ungar för att få full poäng på antalet ungar i klass D).
för de avlar rätt så rent i Tyskland, och både Oskar och Brynis är tyska importer, så det blir nog garanterat bara svarta ungar (Oskar är blå och Brynis svart, blå är en vikande anlag).
Så det ser jag fram emot! Få hem min lilla Mys-Oskar :) 

Jag och Carolina planerar lite kaninevenemang i kommunen i sommar, jag är riktig peppad och entusiastisk, tror det kan bli riktigt jävla bra! Så i morrn ska jag ringa och rycka i lite trådar för att få allt att gå i lås, berättar mer när det är lite mer "klart" :) Vi som är de enda uppfödarna i kommunen måste ju göra något för att öka intresset i kommunen! 

Nu ska jag se på film, "Fish Tank", och äta en massa bullar. Tycker detta blev en riktigt lyckad helg trots jobb! Massa mys i fredags, trevlig promenad igår, och massa planerande inför framtiden idag, jag gillar det skarpt! 


Sådana här fast kolsvarta dyker upp om en dryg månad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback