Sådär ja!

Två par skor och ett par stövlar ligger ute på Tradera nu, plus en massa pocketböcket, in och buda vettja! http://www.tradera.com/auktioner/mlinz


Jag fick jaga kaniner ute på balkongen förut. Hade glömt stänga luckan till Ussi och ungarna. Det bruakr itne vara några problem, Ussi hoppar ut och lägger sig i skuggan i stort sett. Men nu hade Tora och Teo kommit på att man kan hoppa ut också! Tora sprang och gömde sig bakom hösäcken, så henne fick jag tag på lätt. Men Teo höll jag på att inte hitta först! Sedan såg jag att han satt imellan Oskar och Ussis bur, så jag drog isär dem för att få tag på honom, men då var han borta igen! Till slut hittade jag honom BAKOM Ussi och Brynis bur, och det är alltså en springa på kanske 3-4cm. Otroligt vad "töjbara" de är! Som små råttor, haha.
Jaja, de fick knäckebröd och äpple, då var skräcken över och de var nöjda och glada igen :) Försökte fota  Tora men det fick inte så bra i det här solskenet.
Men ett litet smakprov kommer :) Nu ska jag ut i bara linne och gå med min fina vovve (pälsmonstret), sedan ska det dammsugas, skuras och borstas hund innan jobbet. Och ja, mat måste jag fixa. Funderar på omelett nu när jag fått hem underbara lantägg! Från Värmland såklart!


Mamma Ussi och hennes tre små som mumsar knäckebröd och äpple


"Lilla" söta Tora. Tänk, de blir 4v på onsdag. Snart en hel månad gamla! Det går för fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback