Söndag kväll

Ja, idag har det inte blivit så mycket skrivit, men jag har inte gjort så mycket heller. Kom hem halv tre inatt efter ett hårt träningspass, höhö. Sedan vaknade jag inte förrän ett idag, ÅNGEST! Trodde jag började kvart över tre, blev lagom glad när jag såg att jag började 16.00 och därmed fick 45 minuter extra på mig, gött!
Blev en promenad med Winnie och ett äpple till frukost/lunch innan jag drog till jobbet idag. Var så in i helvete slut idag, trodde knappt jag skulle klara av att jobba :( Men när jag kom till jobbet fick jag ny energi! Härligt, härligt.
Fan, jag får sluta att hålla på och roa mig dan innan jag ska jobba, jag är för klen för sånt! Eller så får jag bli tråkig istället, höhö.
Jaja, blev mat på jobbet iallafall, plus goa munkar och bullar, I like it! 

Hade varit smart och tackat ja till att jobba ons kväll, smart Lina! Avslutning på agilitykursen då ju.. Men jag har lyckats fixa det och en annan ska jobba åt mig, så gött! Skulle ju ha gått en tävlingslydnadskurs med Winnie som skulle ha börjat nu på torsdag, men jag jobbar ju varje torsdag kväll, och kursen började samma tid som jag börjar jobba så det gick ju åt helvete. Funderar på att köpa agilityhinder för de pengarna istället! Rusta har ju hyfsat fina grejer, duger för hemmabruk iallafall :)
Sedan ska vi se om vi tar oss iväg till Karlstad och IKEA på fredag, eller om det blir nästa vecka istället. Blir nog en Borlängetripp i början på nästa vecka iallafall, måste in på "Lust och Kärlek" och köpa lite roliga leksaker, sånt är alltid bra att ha! Både med och utan karl :) Sedan var det något mer jag skulle ha köpt i Borlänge, kommer dock inte ihåg vad fan det var? Kanske ska satsa och ta allt i Karlstad istället? Där har de ju roliga "Kondomeriet", haha.
Jaja, vi får se hur det blir! Har lite auktioner jag budat på på Tradera, så kläder får jag snart, men jag hade behövt galgar att hänga kläder på, och div små saker, som nya trosor (kan man aldrig få för mycket av! Tror jag har runt 50 par, men man kan aldrig få för mycket!) och strumpor, hårnålar och hårsnoddar (var försvinner alla?!) och ja, småsaker!
Ja just ja, hade behövt vart in på nya Lager 170/70 eller vad det nu hette som de öppnat i Borlänge, de hade snygga och hyfsat billiga jeansleggins där. Jag är en reanörd! 
Åh vad jag längtar tills tisdag och LÖN! Ska bli så gött, får ju semesterersättning nu så det blir dubbel lön, härligt härligt! Men jag måste börja spara inför Tysklandsresan i slutet av 2011 också, för där ska jag leva loppan! Köpa massa dyra, fina kaniner och tillbehör. Förhoppningsvis har jag kommit igång med uppfödningen ordentligt då, de hade jätte fina, rejäla och billiga slaktredskap där, mycket bättre grejer än vad man hittar i Sverige, ja, massa tillbehör som vi inte har i Sverige överhuvudtaget. Men Tyskland är ju så jävla mycket större inom kaninsporten än vad vi är i Sverige, så det finns massa fint att handla där! Jaja, jag ska ha en riktigt fet reskassa då iallafall, så man slipper snåla :) De riktiga "höjdarkaninerna" kan gå på runt 100 euro där, och som sagt, det ska inte sparas in på något då :) Ussi ooch Brynis kostade runt 40 euro var, så de var rätt billiga. Men de hade ju "bara" 96p var, motsvarar en svensk 94a ungefär. Men tyskarna har bättre kropp och typ, tyvärr är de lite större och har tätare päls, som gör att pälsen blir "dålig"  svenska mått mätt. Men jag tycker mina har hyfsat päls trots att de är tyskor :) 

Sedan har jag börjat fundera på vad fan jag vill göra med livet också. Jag tror inte jag klarar av mitt jobb med min kropp längre, och det känns så jävla synd!
För jag älskar verkligen mitt jobb, farten kunderna, speciellt alla trevliga stamkunder! Men, det känns som att jag går av på mitten. Nedre delen av ryggen och höftpartiet, ja, det känns som att jag går av. Och denna helg kändes det redan så i torsdags. Idag behövde jag dock inte käka värktabletter, men varje annan dag jag jobbar denna vecka har jag gjort det. Och ändå var jag ledig i tre dagar innan torsdag.. Så jävla tråkigt! 
Och jag kan inte jobba mindre än vad jag gör, för ja, jag måste ha pengar så jag klarar mig själv, jag vill inte leva på någon annan som en jävla utsugare, nej, jag ska klara mig själv. 
Jag har tänkt plugga till hösten iallafall. Ja, jag är en lodis och har inte gjort klart gymnasiet än. Men helst vill jag inte ta studielån, för jag vill inte ha en massa lån, om jag har tur så ska jag väl få ta ett huslån och köpa hus, det räcker med lån. Men man får ju allafall 2-3000 eller vad det är i studiebidrag, så i höst jag jag tänkt jobba mindre och plugga som sagt. Plugga upp gymnasiet och sedan har jag och en vän en idé om att starta eget. Men då behövs nog också en "speciell" utbildning, plus företagsekonomi så man kan lite bokföring osv.
Dock har jag ju tur och har både två farbröder och en far som är ekonomer, men lite koll vill man ju ha själv.
Jaja, vi får se hur det blir helt enkelt! Men jag orkar helt enkelt inte jobba kvar, det går inte i längden. Jag kommer bryta ihop till slut, kollapsa.
Jag har fått övningar av sjukgymnasten så jag ska försöka träna upp kroppen, men tror tyvärr inte att det kommer hjälpa helt, men bättre kan det nog bli, absolut.
Jag har tackat ja till jobb hela sommaren, så jag ska "kämpa" mig igenom sommaren iallafall, sen plugg i höst som sagt. Vi får se hur det går helt enkelt...

Livet ska va lite spännande! Känns lite som rysk roulette detta, att de hur länge jag orkar hålla mig uppe på benen, haha. Lite humor måste man ha även om det är lite tragiskt! Men men, någon måste ju vara den tragiska människan också ;) 

Nej, detta blev ett väldigt virrigt inlägg, säkert med många stavfel osv, men jag orkar inte läsa igenom. Jag kände för att skriva av mig om lite allt möjligt bara, det är bra att göra det ibland också. Nu ska jag hoppa i säng strax, gonatt!
Winnie som en liten skrutt, var ju tvungen att ha med någon bild <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback