Produktiv dag!

Idag har varit en ordentlig dag! Jag "försov" mig och vaknade inte förrän halv tio, skjutsade Karro till af, hämtade henne typ 20 min senare, långa möten på de där stället :P
Sedan drog vi till Lokstallet och fikade, sen hem och ringde till vedgubben, sen jävlar, då hämtade vi en släpkärra och hämtade typ 4 kubik ved! 
Sen fick vi problem. Tyckte det var smidigast att koppla av släpvagnen och putta ut den på vägen, och sedan köra ut bilen, koppla på och åka iväg, då jag knappt kan backa med släp. Men då ville bilen inte ta sig upp för lilla backen utanför mig! Fan vad vi kämpade innan vi gav upp.
Istället så tog vi in släpkärran på gården och backade bak bilen, så fick vi lite fart från gårdsplanen så vi kom iväg.
Sedan när vi lämnat av kärran så städade jag fem kaninburar (hatar vintern!) och sen städade jag ur kyl och frys, sen drog vi och storhandlade. Drygt 6 handlingskassar fick vi med hem! Nu ska vi inte svälta på ett tag :) Var både till Konsum och Hemköp!

Nu är maten precis klar, har gjort kassler i ugnen med ananas, körbärstomater (typ alla sorter som finns), salladslök och ost över, med ris till. Sedan ska jag sova tidigt, upp imorrn och öppna på jobbet. Ska väl mata kaniner när vi ätit bara i stort sett. Skulle dock ha gjort bananer i ugnen med choklad som jag blev grymt sugen på idag.

Dödstrött, men ett gott dagsverke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback