Städ och röjdag!

Hyfsat iallafall. Fick ett ryck när jag kom hem från Järna idag och började städa och röja lite, diskade en monsterdisk och skickade ut Karro på att hämta ved, så nu har vi inne så de räcker några dagar.
Sedan har jag sorterat massvis med papper, hängt in alla mina rena kläder i garderoben (har haft allt i tvättpåsar och kartonger sen jag flyttade in, men nu jävlar). Dock lite trångt bland kläderna, men jag har inte använt en centimeter av klädkammaren än. Ska ju måla och fixa där inne, så de känns onödigt att ha in en massa grejer där när man ändå ska ta ut dem. Ska börja med det när jag fått lön, har färg osv, det som behövs, hemma, men jag vill köpa en skitdammsugare på rusta/öb eller nåt sånt, nån billig skit som jag kan suga upp sågspån med, de vill jag inte ha min fina superdammsugare till :) 

Sedan har jag fått upp en adventsljusstake, mysigt! Man måste ju fixa nånting så man står ut med vinterskiten :)
Får se hur mycket vi hinner imorrn, ska försöka skruva upp gardinstänger och få upp julgardiner också :) 

Sedan har jag tvättat lite osv. Tvättmaskin tar så in i helvete mycket tid på sig, tror den klappar ihop snart. Menmen, den duger sålänge, det blir rent av den iallafall! Den ska bara vara två år gammal också så..


Nu ska jag krypa ned i sängen med en kopp kvällsro med mjölk och honung, och min varma vetekudde. Har upptäckt att den är skönt att ha den i ryggslutet, det tar bort värken lite. Har börjat få så hemskt ont i ryggen, och det ilar ned i benen, som om nån nerv är i kläm, kan knappt gå normalt ibland. Ska se till att ringa sjukgymnasten imorrn och tjata mer om att jag kan få röngta ryggen eller nåt. Är orolig för ischias eller tumörer på ryggraden som en vän hade. Okej, ischias är väl mest troligt i sådana fall, men jag är en hypokonriker så jag tror knappt på mig själv. Vill stilla min oro. Både mamma och storebrorsan har fel på ryggarna så varför skulle jag inte kunna ha det? Sån skit går ju tyvärr i arv.. 

Jaja, nu ska jag krypa i säng som sagt, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback