Cloetta

‎"Starchilds Candy Cloetta", lejonhuvad dvärgvädur madagaskar, född 040607, min andra kull någonsin ♥ 
Efter att Molle (från min första kull) blev taget av grävlingen för några veckor sedan, så är nu Cloetta min äldsta kanin med sina 6½ år!
Nu bor hon med mina tanter i boden, hennes burkompis var jag ju tvungen att ta bort pga en böld, tumör, jävligt infekterat sår eller vad det nu var, på bröstkorgen. Men hon verkar trivas! Är inte riktigt en i gänget än, men det tog några dagar för Barbie också.
Idag var de busiga och hade rivit ned kompostgallret och sprungit i hela boden, så de fick sitta i en liten kompostgallerhage medan jag spikade fast gallret i väggarna. 

Nu ska hon alltså få vara min gammeltant, min numera äldsta uppfödning,  och alltid ha mycket plats att springa på! Min fina lilla Cloetta, knappt hanterad på flera år men ändå så go och lätthanterlig! Eller så är de jag som har bra hand med kaniner :)
Ska fixa lite mer "leksaker" i boxen dock så de får mer akivering, nästa helg får jag förmodligen hit tre till honor som ska bo i boxen i vinter, från Jakarandas kaniner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback