Helgen

Utställningen i lördags gick hyfsat. Inga högpoängare, Elsa och Egio fick 93p, Anna 92,5 och Tara blev nollad för att hon inte hade någon mellanfärg, men de visste jag sedan innan så jag blev inte förvånad, visste inte hur hårt de dömde det på viltblå bara. MEN alla höjde poängen sedan sist, även Tara höjde sin delpoäng, så jag är supernöjd!
Och Elsa hade ju utställningspremiär, och fick 38p och "Bra!" på kroppen, så det är jag väldigt nöjd med. Men ingen är ju i kondition riktigt än, de har nyss fällt, så det är bara att komma igen :)

Är KM och årsmöte 27 nov, så då ska jag klura ut vilka fyra som ska följa med dit. Tara iallafall, de brukar vara lite snällare på KM-bedömningar, bara hon får godkänd poäng i vuxenklass är jag nöjd, jag ska ju inte avla på viltblått utan blått, och det är hennes storlek och kropp jag vill ha in på de blå. Hon vägde 1,35  lördags, nästan ett halvår gammal. De ska äga minst 1,4 för att få full poäng i vuxenklass, så hon är liten, de växer inte så mycket mer efter 6 månader. Sedan var Ivan från Gotland där, så jag fick precis en sådan transportlåda jag ville ha! 425kr, bra pris för fyra transportburar tycker jag :)

Vi åkte dock fel väg, men upptäckte det för sent och hade hunnit för långt. GPSen visade att vi skulle vara framme 9.40, senast nio ska vi vara där, wooops! Tur det var motorväg största delen av vägen till Tierp, bara att ligga i  vänsterfilen och gasa! Vi kom fram runt kvart-tjugo över, dvärgvädurarna är ju  bland de sista så vi hann ändå kan man säga.
Anna hade även med Lupus stamtavla och de stambokförde där, så nu är han stambokförd på 94,5p, skönt att ha det gjort! Eskil skulle också ha blivit stambokförd, men jag vill prova att ställa ut honom först någon gång till. Är flera år sedan han var utställd och då fick han ju avdrag för att han var för liten, och nu ligger han bra i vikt, runt 1,5. Så jag ska iallafall prova sedan när han blivit bra i pälsen. Järbo i början av dec kanske?
Dyngförkyld har jag varit också, tråkigt för mig och tråkigt för sälllskapet jag haft här hemma. Menmen, han har inte klagat för mycket :) Men nu är det vecka och jag får sova ensam igen, usch och fy. 

Imorrn ska jag åka till Borlänge och köpa färg till klädkammaren och sovrummet, riktigt roligt!
Nu ska jag ge mig ut på promenad med min tik i höglöp, mycket spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback