Inflyttad

Och kaos. Har kartonger och grejer överallt, har ingen aning om var något alls är! Jaja, det ska väl bli ordning. I lördags när jag kom hem från jobbet fick jag en smärre chock när jag kom hem, knappt någon golvyta alls :P
Hittade inte ens internetdongeln! Katastrooooof! Så då fick jag ju abstinens och fick surfa på mobilen. Men vad hände då? Jo, batteriet tog slut. Och var i helvete hade jag mobilladdaren?! Jag kunde inte ringa morsan och fråga var de packat ned den, för då skulle jo mobilen dö, och jag vet fortfarande inte var stationen till hemtelefonen är så jag kan ju inte ringa från den heller.
Jaja, mobilen dog när jag var på jobbet, men jag hittade som tur var laddaren igår kväll, och så fick jag låna mobilt bredband av en arbetskamrat. Så nu ska jag väl överleva tills 20e när mitt riktiga internet börjar fungera!
Sedan möblerade jag nästan klart i vardagsrummet igår. Och blev såklart jävligt svettig, för jag har inga lätta möbler. Jag har en stor skänk och ett stort skåp som är arvegods från min farmor, alltså antika möbler i solitt trä, inga lätta saker! Väger säkert hundra kilo styck. som tur var hade de ställt dem i vardagsrummet iallafall, å det var bara att skuva. Inte för att det gick lätt inte, men de gick! Sedan skulle jag duscha, och mamma hade ställt lådan med badrumsgrejer i hallen. Men såklart inte duschcreme och balsam. Så jag fick tvätta mig med en hård tvål och skita i att tvätta håret. Thats life! Men nu har jag köpt nytt balsam och duschcreme, så nu ska jag överleva. Härligt härligt! 

Jaja, har väl inte så mycket att skriva. Vaknade inte förrän ett idag, och tyckte dan var förstörd. Men sedan hörde Alex av sig och ville komma och kika på huset, så hon och Akita kom på besök, mycket trevligt. Och stackars Winnie fick busa lite. Just nu är hon i vila, för vi sparkade boll igår och hon lyckades skära upp ena trampdynan. Jag råkade sparka bollen på järnvägen, så jag vet inte om hon skar sig på något där, eller om det ligger någon skit i grusgången. Nu ska hon få vila tills det läkt iallafall, sedan har jag köpt förband osv som vi ska sätta på, om det behövs nu, har inte kikat på det på en stund. 
Sedan tiggde jag skjuts av Alex till Ica så jag kunde handla lite, nu när jag bor så långt från affärn, jag är en lat och klen människa. 

Sen så drog jag till jobbet och lämnade en film och hörde så de var okej att jag kanske kommer sent på torsdag när jag ska iväg på HALKBANAN! Sedan till apoteket och köpte grejer, sedan till konsum och köpte balsam och duschcreme (de har inte "mitt" balsam på ica. Fan vad lite balsam som är fritt från silkoner btw? Skitgrejer!) ochs edan till lägenheten och började städa. Nu är båda sovrummen, badrummet och vardagsrummet klart iallafall, bara hallen och köket kvar. Det ska jag fixa imorrn. Sedan ska jag försöka klämma in att få kaninburarna flyttade HEM, och sedan ska jag övningköra på eftermiddan. Ledig, vad fan är det?
Jaja, ska få lägenheten klar först iallafall så jag får den ur världen, sedan ska jag börja röja upp alla grejer här hemma. Och det ska bli skönt när det är klart så jag kan börja renovera! 

Har börjat cykla btw, mor och bror hade med sig min cykel i helgen. Två år sedan jag cyklade så jag cyklar som en gammal alkis, men det är gött! Fan vad det tar i benen! Så nu måste jag börja cykla mycket, skitgött när man väl kommit igång. Nu ska jag cykla och mata kaninerna nere på byn, förhoppningsvis för sista gången!
Annars borde jag få hit dem på onsdag.
Har inga nya bilder att bju på då jag inte hittat kamerasladden (surpise surprise!) så ni får nöja er med en gammal på en söt Oskar. Tror dock inte jag visat den förr.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback