Vidrigaste jag sett

Kom hem från jobbet strax efter fyra. Gick in till kaninerna direkt för att se om Brynis fått unagr. Det hade hon inte. 
Men jag hittade däremot en halv(!) unge i Barbies bur. Kollade boet, där var bara de två svarta kvar. Om det är hon som ätit upp dem, eller om det varit några råttor där (som en annan uppfödare hade på förslag, är tydligen ovanligt att honorna äter flera dagar gamla ungar, de äter dem oftast redan vid födseln om det händer. Jag vet inte, jag har aldrig varit med om det.)
Hittade bara överkroppen och huvudet av en blå, den andra var spårlöst borta. Uuuusch! Stackars pluttkanin! De andra två bådde dock bra, även alla fyra i Taras bo. Och nu är jag 99% säker på att det är en av varje färg. Roligt! Någonting roligt iallafall.
Känns lite tråkigt nu, 6/12 födda ungar döda. Blä! Menmen, den ena förstagångshona och den andra en hona på 5 år som inte haft ungar på två år, lite ringrostig. Jaja, hoppas att de som lever nu klarar sig :) 

Nu ska jag dra till Mora och hämta Sara. Hoppas Brynis klämmer ur sig ungar under tiden :)
Lupus

Kommentarer
Johanna säger:

Så gjorde våra kaninner när jag och Johan var små mamman å upp de mamma lyckades rädda en

2011-04-01 | 19:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback