Go Sörbys kaniner!

Har fått en ide! Har tänkt göra kaninstall i vår i boden bredvid min tantbox, det är ett riktigt "rum", användes som gäststuga av förra ägarna, så jag har tänkt att ha värmen på minimalt så att jag kan ta kullar på vintern om jag känner behov av det, ett så kallat varmstall då.


MEN! Idag kom jag på att jag kanske ska skippa tantboxen. Även om mina honor kommer överens förutom lite småsår så KAN det ju fortfarande hända värre saker.Jag hittade bara 9 av 10 när jag räknade dem första gången idag, och blev livrädd. Hittade dock den tionde när jag räknade dem igen, räknar dem varje dag och ser så att de är pigga och inte har några sår.


Så nu funderar jag på att bygga kaninstall där tantboxen också! Då får jag ett varmt, för honor och kullar, och ett kallt för utställningsdjuren! Dock funderar jag på att ha nedersta raden helt öppen, alltså att alla burar i nedre raden sitter ihop, så att mina pensionärstanter kan fortsätta gå tillsammans :) Då får jag ju lite "känsla" av kärringhage ändå, eftersom de ju ändå blir några kvadratmeter iallafall :)

Dock så blir det ju såklart en kostnadsfråga, får se hur långt pengarna räcker, först och främst så ska varmstallet byggas :) 

Men med lite tur, det lär ju bli 10-15 fack i varje stall, så kan jag ha alla kaninerna "inomhus", och bygga lite hagar med bodel som ett gäng av kaninerna, speciellt avelshanar och ungdjur, kan bo i under sommar och höst. 

Har en bra känsla för detta!

Och på onsdag börjar jag åka mot Vårgårda för att sedan under natten mot tprsdag hoppa på bussen till Tyskland. Exited!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback