Sängdags!

Har tänkt åka senast sju imorgon bitti, då jag ska in i Mora på morgonen och hämta en kattlåda som jag köpt, ska ta en timme att åka till utställningen men om jag åker senast sju har jag två timma till godo, det går vi hoppas räcker :)
Spännande dag iallafall. Dammsög ut bilen lite förut, var som om en höbomb slagit ned. Nu är den hyfsat ren iallafall, lite höskräp som sitter kvar bara, men det tar jag bort sedan när det blivit varmare, lite kallt att städa bilen utomhus nu :P
Sedan åkte jag och hämtade Alfred. Så vi har städat kaninburar (jag skyfflade skit, han lekte med Winnie och la in nytt hö i burarna), busat massa med Winnie, lagt pussel, ätit smörgås och bakat tigerkaka. Sedan kom Madde och Linus och hämtade honom och då bjöd vi på kaffe (som Alfred fixat, han måttade upp kaffet iallafall ;) ) och nybakad kaka. Riktigt trevligt! Sedan har jag varit och tagit ut pengar och handlar lite matsäck till imorgon, och så bakade jag någon egenkomponerad pasta/tacogratäng, det var gött. Sen såg jag på film och fixade klart ute vid kaninerna. Så imorrn är det bara att packa ihop allt, fixa godis till Winnie, packa kaniner och åka. Ja, och dricka typ en balja med kaffe först ;) Ska ladda kaffebryggarn nu innan jag går och lägger mig. 

Håll tummarna för mig imorgon nu! Gonatt!

Winnie med det gamla hösilaget som vi slängt ut, är typ tre gånger så mycket kvar som vi ska slänga ut, uff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback