SJUKT!

Herregud, satt och kollade på försäkringar till "Lilla Lina" igår, och tänkte att jag skulle ha IF eftersom Winnie är försäkrad där. Men sedan när jag skulle fylla i inköpspriset till livförsäkringen fick jag ett felmeddelande, där det stod "Blandraskatter och huskatter kan ej ha livförsäkring, skriv därför 0kr i inköpssumma på dessa raser". Men det stod ingen anledning. 

Ringde IF, men det var såklart vid sextiden igår em. så de hade stängt kundtjänsten. 

Ringde upp dem nyss istället, och det är det sjukaste jag hört. De tillåter inte livförsäkring på blandraskatter för att man kan tydligen föda upp huskatter, teckna försäkring, sedan slå ihjäl dem och få ut livförsäkring. Helt jävla sjukt ju! Vem skulle komma på tanken? Det var deras anledning. Jag sa till henne att man kan väl lika gärna göra samma sak med renrasiga katter, varför kan man inte föda upp dem, slå ihjäl dem och få ut livförsäkringen, varför har de större värde? Men nej, de hade ju ett större värde och var registrerade, så de kunde man tydligen inte föda upp och slå ihjäl för att försäkringsbluffa.
Nej, SJUKT är vad det är. Och det är tydligen bara hos IF som folk föder upp, slår ihjäl och tänker ta ut livförsäkringspengar på huskatter. Alla andra försäkringsbolag erbjuder livförsäkring.

Nej, fyfan, tror jag håller mig till gamla goda Agria där jag haft mina katter försäkrade förut. Med ersättningbelopp 50 000, självrisk 1100 + 15%, tilläggsförsäkring medicin som ersätter medicin upp till 800kr per 125 dagar eller 1 självriskperiod och livförsäkring på 1000kr blev det 70kr per månad eller 819 per år.
Inte dyrt med 70kr i månaden för att ens älskling ska vara trygg! 

Nej fyfan, är fortfarande chockad över IF's svar. Helt jävla sjukt som sagt

Kommentarer
me säger:

Tror tyvärr det är ganska vanligt förekommande med folk som på ett eller annat sätt tar livet av sina katter för att tjäna pengar på det. Raskatter är ofta registrerade och dyrare och är inte värt besväret, men bondkatter och blandraskatter finns i överflöd. Sorligt men sant, idioter finns det gott om, tyvärr.

2011-01-04 | 20:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback