Tråkdag.

Idag har det inte hänt nånting alls. Eller ja, dagen började med att jag vaknade av att C ringde, hon skulle komma hit så att jag kunde färgbestämma en kanin åt henne. Jag klädde på mig osv, sen så kom hon, och jag fick även informationen att jag hade två lösa kaniner :P
Skit också, Egio var lätt att få tag på, men Anna var de värre med. Speciellt efter att Winnie jagade henne, hon som ALDRIG bryr som om kaninerna annars, varesig de sitter i bur eller är lösa. Men den kaninen som är skraj ger hon sig på såklart. Så hon kröp under boden som tanterna bor i, och jag har inte fått tag i henne efter det. Skit också! Tur i oturen att hon blev parad 2 jan, alltså 10 dagar sedan. Så om hon får ungar i början av feb så är Eskil pappan, om hon får i mitten av feb så är Egio pappan. Tur att jag inte parade henne till exempel igår, då hade det varit omöjligt att veta rätt fader. Eller jo, svarta ungar hade varit Eskils, blåa hade kunnat vara bådas. 

Jaja. Sedan dess har jag inte gjort alls så mycket. Men nu ska jag ge mig iväg mot konsum och panta lite tomflaskor som ligger å dräller, och köpa lite mat. Sen försöka städa osv... Ja, som vanligt. Får se vad som blir gjort.

ps. C:s kanin var zobelsiames brun. En färg som inte gotlandskaniner ska kunna ha. Ett mirakel alltså! Det är det som stämmer mest genetiskt, siames alltså. Annars är färgen som är mest lik sallander, men de ska ha mörka magar, de har inte denna. Dessutom stämmer inte bottenfärgen. Sååå... Ett mirakel alltså! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback