Julen 2010

Har inte riktigt haft tid under julhelgen, då jag jobbar och varit social :) 
Började på det här inlägget för flera dagar sedan, dags att skriva klart det kanske :P 

I torsdags gick de bra att vara barnvakt iallafall. Satte på barnprogram på svt play åt Nadja och höll koll på Anton, och vi alla tre, eller jag fyra, mumsade marmallows, ungarna bjöd Winnie :)
Sedan på kvällen så drog jag hem till Ps bror och hans sambo på uppesittarkväll, första gången jag träffat dem, men det var supertrevligt! Och go mat :) Sedan drog jag hem runt 22-23 då mamma och bröderna kom hit, Fortsatte uppesittarkvällen med dem, klädde granen som de hade haft med osv (värmlänsk gran, såklart!)


På fredag, julafton så jobbade jag som sagt, och det gick bra! Lugnt och skönt för de mesta, och jag var glad och gick runt med julkänslor hela dagen :D
Sedan när jag kom hem på fixade jag min egna julmat, hasselbackspotatis (jag gillar inte jansson) och rimmad nötbog marinerad i honung och rosépeppar! Det blev väldigt väldigt gott. Så jag åt det, köttbullar, prinskorv, typ 5 olika sorters lax, varmrökt och kallrökt (diggar inte inlagd sill heller) och "egen" sallad. Mina bröder gör någon specialsallad med grädde och majonäs. Skitgo tycker alla, utom jag, haha.
Menmen, det var gott med julmat iallafall! Jag blev mätt :)
Sedan, eller faktiskt innan maten, kom faster Tomten hit, tillsammans med "renarna" kusin och hennes man, haha. Kul att träffa kusinen, han bor i Göteborg annars. Och jag har bara tre kusiner :)

Efter maten hade vi julklappsutdelning med pappa Tomten, som inte hade någon tomteliva utan virade min jättestora röda halsduk runt huvudet så han inte såg något, haha.
Mot kvällen så åkte vi och hämtade P i Järna, så han fick träffa min familj för första gången :) Inte pappa dock som hade åkt till Hagfors på jobb, men mina hemskt läskiga bröder och morsa :P Så vi fem hade en sen och trevlig kväll. Dock drack pojkarna öl, och jag gillar inte sånt på julafton. Julafton ska firas med familjen, och man ska mysa om umgås bara. Lite glögg tycker jag är okej, men det super man sig ju inte full på heller.  Jag har druckit en julafton, och den var den värsta i hela mitt liv.
Men men, de är vuxna så jag kan ju inte hindra dem heller. 

På juldagen så bar alla tre män in massvis med ved åt mig, det var bra, hehe. Sedan drog jag och jobbade, de skjutsade hem P och sedan drog övriga familjen hem också. De tog med sig Winnie hem också, så fick jag lite hundledig tid, kan vara skönt det bland också :)
På kvällen så satt jag och P och mest myste, jag skulle upp och komma på annandagjulsmorgonen. 

På annan dag jul så jobbade jag som sagt på förmiddan, sedan hem och dog ett tag då vi hade turistkaos större delar av dagen (diggar inte sälenturister... ) sen mata kaniner, och så drog jag och P till Värmland och sov över där tills måndagen, då fick han träffa pappsen också. Och de gick bra, tyckte han kom bra överens med alla. Skönt!

Sådär ja, det var min jul!

Kommentarer
Rockard säger:

Tjenna! Läste att du hade fybromyalgi. Jag är kostintresserad och har i förbifarten läst på diverse bloggar och forum att lchf funkar mycket effektivt mot detta - vissa blir helt bra på några veckor och märker resultat på några dagar. Googla vettja. Lycka till, tjao!

2011-01-03 | 13:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback