Uppdatering

Dålig uppdatering på sistone, men jag har inte mått bra, och jag tycker det är skittråkigt att läsa andras deppinlägg så jag har struntat i att skriva helt enkelt. Vissa saker har hänt, men inget jag vill skriva här. 
Men idag är det torsdag och då kommer min underbara hem! Jippie :D


Jag och Winnie har nyss varit ute och hämtat ved, passade på att borsta henne ute en omgång med furminatorn också. Tror att hennes "efter-löpet-fällperiod" har kommit nu, hon fäller som en tok! Hon ser riktigt gammal ut, hennes hårstrån är ju vita längst in, så när de sticker fram eftersom hon fällt ojämnt ser hon ut att ha en massa vita fläckar överallt, hehe. Men nu är en hel del borta, min gård fick ett fint pälslager, det kan småfåglarna glädja sig åt :) Kastade lite inne åt henne också, brukar inte göra det så ofta då jag inte vill förstärka hennes fixering vid pinnar, men nu när hon var så snäll och stod blick stilla medan jag borstade henne så tyckte jag hon förtjänade en riktigt bra belöning. Och hon blev så glad! Hon hade pinnen i munnen när hon kissade till och med, hehe. 

Sedan var Renate här en snabbis när hon hade slutat jobbat. Typ 5 min, men det var trevligt :) Nu ska jag äta lite av det goda brödet jag bakade igår. Inget recept, såklart, men jag inbillar mig att det är nyttigt :P Massa goda frön, lite rågmjöl och lite kli, mums!

Sedan ska jag dra mig mot Granngården och köpa hundfoder och kattfoder. Tror det blir Pro Plan, samma märke som jag har till Winnie, för det är jag nöjd med. För snart flyttar min lilla flicka hit! Men förslag från uppfödaren ska hon heta Luna. Jag har så svårt att komma på enskilda namn, är lättare att döpa kaninkullarna, då är det ju bara att ta kullens bokstav och sedan bara hitta några namn som passar ihop hyfsat. Vet inte varför, men jag har jättesvårt för att komma på ett namn. I somras fick ju min hona från Anna i Mockfjärd heta Anna, men inte ens det kom jag på själv, det var en annan uppfödare som kom med förslaget :P
På lördag är det kaninutställning i Orsa, Egio, Elsa, Vilda och Unok hänger med. Och Winnie såklart :) På vägen hem ska jag svänga in i Mora och köpa en kattlåda (hörnlåda med tak) och lite småkrafs som jag hittade billigt på blocket. Ska köpa någon annan låda sedan, men jag vill vänta och se hur stor Luna blir, hennes pappa är ju MC och riktigt maffig och stor, så jag tror att jag måste köpa en riktigt stor låda sedan. Men som sagt, det blir senare. Jag vill inte köpa en liten låda nu och vara tvungen att köpa en ny sen, och jag vill inte köpa en stor låda som visar sig vara för stor, ifall hon skulle hamna hyfsat lågt i storlek. Så det blir inte nu till veckan, utan veckan efter som jag och Camilla drar ned till Karlstad och springer (rullar för Camillas del) på Ikea, och sedan mot Kil för att hämta min lilla flicka. Vilken dag är inte bestämd än, jag ska höra med uppfödaren vilken som passar henne bäst också. 

Men veckan som kommer blir det förhoppningsvis kaninbebisar! Anna och Tara blev ju parade 2 jan, och 1 feb är det 30 dagar. Ussi, Taras mamma, fick på dag 30 om jag minns rätt.  Sedan parade jag Barbie i helgen, så i mitten av februari får förhoppningsvis hon ungar. Om hon går tom blir det en parning till efter att det blivit lite varmare, annars får hon pensionera sig. Hon blir fem år iår, så hon är rätt så gammal. Hon hade dessutom ingen kull förra året så hon är ju inte i den bästa konditionen.  Jag hoppas mest på att Tara får ungar, för hon är parad med Oskar.  Men jag tycker hon känns rund om magen, så jag hoppas. Hon är ju så extremt litet så det är väldigt svårt att känna något på henne. 

Jaja, nog babblar, nu blir det lite hembakt bröd och sedan Granngården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback