Utställning Skeer, Orsa

Utställningen idag gick super!
Unok 94,5p
Elsa 94p
Egio 93p
Vild 92p

Jag har ALDRIG fått 94,5 på en enskild kanin förut, och dessutom egenuppfödd! SÅ glad! Dessutom är ju båda föräldrarna tyska importer (Brynis och Oskar) så jag trodde inte pälsen skulle hålla för några högpoängare, så jag är SÅ nöjd! Och "God" på rasprägel.
WOHO!

Elsa var lite hård bak men hon vägde inte så mycket, så henne kan jag göda lite så borde hon knipa en halv- en poäng till. Egio är lång och har lite strama öron, så de fick han avdrag för. Ingen kommentar om öronen dock, men de drar ned rasprägeln. Tack vare att det var hyfsat lite kaniner där (runt 110 om man drar bort de saknade kanske, 129 anmälda om jag minns rätt) Så knep jag en sjundeplats. Men nummer sju av över hundra kaniner är inte dåligt!
Inga stora pokaler så jag tog en skitsnygg och skitgo leopardmönstrad fleecefilt som pris :)

Unok vägde också hyfsat lite så jag kan mata på honom lite också så kanske han kan knipa en 95a, DET skulle vara great!

Träffade en trevlig nybörjare som var på sin första utställning också, så henne hoppa jag se mer utan! Vi pratade lite om om vi ska göra sällskap till Tierp :) 
Tog lite bilder, lägger in imorrn, iallafal,  NÖJD!
Winnie skötte sig exemplariskt iallafall, som vanligt :)

94,5 är förresten det först jag fått på ett enskilt djur, och den högst poäng en av mina uppfödningar fått i klass A. Uppfödningen går framåt! Så roligt när man får lite resultat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback