Grovarbetarn!

Idag har jag kämpat! Fick ett ryck och började måla uppe i trappen där det var någon ful väggmålning, sedan målade jag "staketet" och lite mer runtom.. Sedan kom jag på att trappen är jävligt ful! Så jag började rycka loss heläckningsmattan och glidskyddslisterna som satt på och började skrapa och slipa helvetet. Dock gick de för klent tyckte jag, så jag drog till byggshopen och köpte en bättre skrapa och bättre slippapper. Kämpade på med det ett, sedan drog  jag till järnaffärn och köpte ännu värre slippapper! Så nu går de bättre! Det börjar komma fram en fin trätrapp :) Sedan ska jag måla den, men med tanke på tiden det tar så blir väl inte det än på några dagar.. Har gjort 4 trappsteg efter att ha jobbat typ 4h i sträck! Och vad kan de va, 20 trappsteg? Massvis med gammal färg och gammalt lim, den där skiten har säkert suttit i trappen i 20 år... Menmen, fint ska det bli! Kommer lite bilder senare :) 

Jag har lite goda nyheter som jag inte har berättat här än heller, Peter har fått jobb i Vansbro! Han blir verkstadschef på Västerdala service :) Gött att få ett jobb utan att knappt söka :D Dock har han uppsägningstid i Norge på tre fulla månader, men från och med 1 oktober har jag min älskling hemma på heltid! Men jag är så GLAD! Han kommer dessutom få "bättre betalt", han har hög hyra i Norge för en liten skitetta, och dessutom kostar ju bensinen x antal tusen när han kör 70 mil i veckan, så lönen han får i sverige kommer vara högre än pengarna han skulle haft kvar annars, gött! 

Bjuder på en bild på en unge ur Ykullen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback