Update

Carola klagade på dålig uppdatering, så jag blir väl tvungen att uppdatera lite då :P
Idag har det varit en rätt så produktiv dag! Jag vaknade, vaknade till lite åt gröt till frukost och sen kom Carola hit :) Vi gik en lite vända på isen med hundarna först. Åh så roligt att de! Hundarna lekte och busade som om de alltid känt varandra, roligt att se, de som aldrig träffats förut :) 

Sedan gick vi in och drack te en vända, sen gick vi ut och började brottas med höet, och det inte det lättaste! Jäst hösilage, vi hade sjalar för ansiktet för att skydda mot alla damm/mögelsporer eller vad fan det nu va, nån vit rök iallafall, verkade inte så nyttig :P Sedan när vi fått loss mittenbiten så lossnade det i stora kakor, skönt! 'det var dock lite drygt att ta sig på baksidan garaget i djupsnön och dumpa det.. Men kvinnor kan! Vi knät ihop änden på presenningen så attdet blev som en kant eller vad man ska säga, då kunde vi båda dra höet i ena änden när det var som tyngst :)

Syns nog inte så bra på bilden, men det är en enda stor kaka som sitter ihop, som en hömatta typ :P Jag frågade C om hon ville ha en ny hallmatta, men de dög inte!
Och tada! SKÖNT! Nu får man plats med NYTT och fräscht hö istället!

Och jag måse säga att det var väldigt trevligt att umgås med Carola idag och prata lite hund. Jag blir peppad att börja träna mer med Winnie igen. För jag kom på det idag - man måste fan umgås med likasinnade för att hålla intresset vid liv. Jag har till och med kommit till den punkten att jag tänkt att Winnie är den sista hunden jag någonsin ska ha. Så vi får se, jag längtar tills mer värme!
Det är samma sak med kaninerna, när man inte varit på utställningar på länge och inte haft  ungar på ett tag så är man redo att lägga ner hela skiten.
Men direkt man varit på utställning och pratat med likasinnade så blir man så inspererad och PEPPAD! Så jävla skönt. Måste börja träffa fler människor med hund, för att hålla liv i intresset helt enkelt. Det är bara nyttigt!

Nu ska jag mata kaninrackarna innan jag ska sova, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback