6 kids!

Igår fick Brünhilde ungar, 6 svarta småskruttar! Tror dock bara det är fem kvar, för en var riktigt riktigt liten... Men den hade normala proportioner, såg bra liten ut. Dock svag och slö, så jag tror den fallit bort redan... 
Sedan ska vi se om Tara och hennes mor Ussi fått några ungar, dag 32 idag så jag hoppas de fått! Har tyckt de båda verkat dräktiga. Eller ja, Tara märks det inte på men hon och Unok fick in extremt många lyckade parningar. Och Ussi har varit sur och grinig som hon brukar vara, sedan var hon lite hispig och rädd igår... 

Igår var Tintin och hennes kompis Elin här igen och mös med kaniner :) De fick se en nyfödd unge, de matade allihopa och vattnade, och sedan gick de med Fröken och Magnolia i sele. Gick bra för att vara två kaniner som aldrig haft på sig sele innan (med min vetskap iallafall).

Måste ladda kameran så jag kan lägga upp lite ordentliga bilder också...

Kommentarer
Maria G säger:

Va´skoj med fler ungar! Hoppas det blir nån blå i nån av de andra väntade kullarna.

2011-05-06 | 10:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback