Clean!

I måndags blev det rent hos alla kaniner! Jag städade ute i kärringhagen (8 sopsäckar, inte alls jobbigt, dom var inte alls tunga!) Och så hade jag min medhjälpare Tintin och hennes kompis här som städade alla 12 burfack, tack så mycket för hjälpen! Tråkigt dock, de hittade ytterligare en död unge hos Anna, nergrävd i spånet... Och ändå så grävde jag runt där i spånet ifall hon skulle fått någon mer död som jag inte hittat, så att tjejerna skulle slippa se något sånt, men tyvärr så missade jag ungen... 
Dock tror jag att Brynis och Ussi är på G med att få ungar, Brynis har dragit lite päls (dock inte på något specifikt ställe) och Ussi har boat (utan päls) och verkar lite smått stressad. Tara verkade också lite halvt stressad. Ska ut och kika snart och se om de blivit något, var några timmar sedan jag var ut. Dag 30 för allihop idag, så förhoppningsvis blir det levande ungar! Elsa tror jag inte får, för hon drog päls för några veckor sedan. Menmen, jag var ju tvätsäker på att Barbie inte skulle få något, så vi får väl se!

Sedan fick jag hem två nya kaniner imorse! Blomma och Magnolia :P Som ska vara sällskap i kärringhagen, med hopp om att de bråkar mindre. Två jättehäftiga kaniner, en wienertecknad viltgrå dvv och en wienertecknad blå teddydvärgvädur/dubbelmanad lejonhuvad dvärgvädur. Bilder kommer senare!

Sedan har jag och snyggingen försökt planera lite semester, ska försöka så att vi får två veckor ledigt tillsammans :) Så ska vi åka iväg på något töntigt, typ tältsemester, gröna lund eller nåt sånt. Blir roligt! Med det rätta sällskapet blir allt trevligt <3

Möblerade om i tantboxen i måndags också, så här är en bild på det iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback