Da weekend

Ja, inte uppdaterat på evigheter som vanligt. Helgen har gått otroligt fort som vanligt. I torsdags var jag och Camilla i Borlänge. Jag handlade två säckar Edel och en säck Rabbit Royale, så nu har jag kanninmat som luktar gooott av en massa örter! Säcken kostade bara 300, jag som hade för mig den kostade 350 minst, så de var en lad överraskning! Jag blandar med bara 1/4-1/5 RR, så kilopriset blir inte så många kronor dyrare mot att köra med bara pellets :) 
Sedan köpte jag lite linnen, långärmade tshirts, en jumpsuit och massa mat på Willys inför grillfesten på fredagen :) En ny mascara och foundation hittade jag också, välbehövligt! Och två presenter till Peter, 10pack strumpor och en skjorta, han blev glad över båda <3
Egio flyttade hem till sin nya matte Hanna också, där kommer han få det riktigt bra :) 

På fredagen så åkte vi mot Värmland vid niotiden, fikade vid mammsen. Sedan ringde en tant i Sörby som trodde att min katt Betty var hemma hos henne! Hon sprang bort i höstas :( Det var dock inte min tjej... Men en jättesöt svart liten katt, jätterädd och jättesmal... Men till slut vågade hon gå fram till mig, strök sig mot min hand och jag fick klappa henne. Så jag provade att lyfta henne. Det gick bra först, sedan fick hon frispel, så jag fick rivsår över hela högerhanden, lite på vänsterhanden, på RYGGEN och högra låret. Fick tyvärr inte tag i henne igen. Tur att det är en snäll tant hon är hos som ge henne mat, där kommer hon få de bra :) 

Sedan åkte jag och mamma till Törp igen, där provade Winnie holländarnas agilitybana, och sedan busade hon med de fyra (!) hundarna som de har. Sedan for vi mot xär och packade ihop Peters saker, sedan köpte vi mat på ett fik i "centrum" innan vi for hem och lämnade mamma och drack kaffe, sen hem till Vansbro.
Väl hemma så packade Ola och Peter ur släpkärran och lämnade tillbaka den medans jag började med maten, sedan kom Linn och hjälpte till också :) Ramlade in en hel del folk till slut, sedan drog vi till Selins, blev en riktigt trevlig kväll! Jag fick massa beröm för min hemmagjorda potatissallad, sånt är kul :) 

Igår så tog vi de lugnt bara. Åt mat på Saltvik, sen hem och började packa upp Peter grejer, och tvätta sofföverdragen som var helskitiga, och det var inte Peters förtjänst... Less man blir! Jaja, nu slipper vi det iallafall. Sedan klippte killarna gräs, jag färgade håret och duschade, sedan åt vi mat, grillat igen! Gooott! Sedan flyttade lilla Väna/Korven hem till Tintin också :) 

Idag har vi städat lite och lagat mat bara. Sedan åkte brorsan och Peter mot Oslo :( Men som tur är kommer älsklingen nog hem på onsdag igen, eller, han måste! Vi var och handlade förut, och jag la ned min plånbok i handlingskassen som vanligt. Tro på fan att jag glömde ta ur den! För jag la den såklart i Peters matkasse med maten han skulle ha med till Oslo... Så jag har varken pengar eller körkort. Pengar är ju ingen fara, bara att ja går in på banken och tar ut, men körkortet är det värre med... Winnie får vara kvar i Värmland några dagar extra, för jag vågar inte köra 10 mil tur och retur utan körkort... Annars hade jag tänkt hämta henne imorgon eftermiddan, det gick ju åt helvete! Jaja, det ordnar sig, tur mamma är snäll och säger att det inte gör något att hon är kvar :) 

Bjuder på lite kassa iphonebilder som vanligt :) 



Sytt en ny duk till vardags rumsbordet :) Även nytt bord, bytte till Peter bord då jag tyckte det var finare :) 

En liten bebis i X-kullen som nyss ätit morot <3


Väna har lagt båda öronen! 8v 4 dagar gammal, bättre sent än aldrig!

Färgat håret, bättre sent än aldrig! Färgen "espresso"


Väckte en enormt bakis pojkvän på lördagsmorgonen med att dra tapeter. Har trott att strukturrapeten var av vävtapet och därmed omöjlig att riva bort, trodde vi skulle bli tvungna att bredspackla hela väggen för att få bort skiten. Men nejda! Hittade en liten reva och provade, sen råkade jag fortsätta av bara farten! Känns som att det är dags att renovera sovrummet nu snart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback