Helgen :)

Onsdag: Bjöd gubben på tupp när han kom fram, och de vart godkänt! Sen hände det inte så mycket mer, vi skulle ju upp tidigt så vi kröp i säng rätt så snabbt :) 

Torsdag:
Vi började vår färd runt Värmland! Åkte runt halv nio, till jobbet och hämta släp, sedan mot mina föräldrar där vi fikade och dumpade släp +  Winnie innan vi fortsatte mot xär, där rastade vi hunden och hämtade Peters deklarationspapper och lite kläder, han har saknat kortbyxor när det varit sommarväder i Vansbro :P 

Vi åkte i min väldigt fina och pimpade bil!

Sedan fortsatte vi ned dit sola alltid skiner - Karlstad! Först var vi in till djuraffären i Skåre som nog är den bästa jag vart in på. Stor, luftig, bra utbud, djuren har det SUPER och man får inte gå in till smådjuren! Underbart! Köpte två halsband till Luna, ett rosa och ett blått, sedan tog jag med ett nytt fodermått till Winnies hundmat, som jag såklart lyckades klämma sönder under vägen hem. Bra Lina! Sedan var vi in till en bilverkstad/försäljare i Skåre också, och hälsade på en kompis till Peter. 
Sedan bar det av till mitt paradis och gubbens motsats till paradis - Ikea! Handlade inte så satans mycket, Durkslag, duschdraperiringar (äntligen slipper jag presentsnöret som jag har satt upp duschdraperiet med!), tyg tll gardiner och dynan i hallen, toaborstar (bara 4kr styck, fräsh att byta toaborste ofta!), lite doftljus of course, man kan inte gå ut från ikea utan att köpa ljus! Trots att jag har några hundra kvar hemma... Menmen, de går åt! Gick bara på en femhundring, jag börjar göra billiga Ikea-besök! Men det blir så när man inte köper möbler :) Sen åt vi mat i restaurangen såklart. 

Sedan åkte vi till Biltema, då de såklart hade slut på de delarna som behövs till min bil, krängningstaget/stabstaget eller vad fan de nu heter är slut på min bil, så minsta lilla gupp man åker över så låter de som fan :P Menmen, inget farligt, men de låter. Jaja, får köpa det nästnästa helg när vi ska va husvakter hos svärfar ;) Och så var vi in på Rusta en sväng, köpte färg till utemöblerna och så laddade jag upp med tvål och balsam, som vanligt! Skönt att ha hemma :)

När vi äntligen var klara där så åkte vi till Peter far och hälsade på, drack kaffe och lämnade hans papper, träffade hans systrar för första gången på många många år, det var trevligt :) Ena systern gick jag ju i samma klass med 3 år om jag minns rätt, och småsytrarna var pyttesmå när jag såg dem sist, så de var roligt :) 
Sedan åkte vi hem till min mor och far igen, åt mat (mammas dillkött och potatis, evigheter sedan!) och lastade utemöbler, eller, Peter och pappa fick lasta, såg lite roligt ut när de slängde upp allihopa på skottkärran!

Tog med mig kompostgaller, en köksstol och järnspett också, järnspett behöver jag till att få upp min torkställning jag fick i födelsedagspresent, gud så skönt de ska bli! Sedan for vi mot Hagfors där vi hälsade på Johanna, gubben och barnen, jag har ju inte sett nytillskottet Josephine förut :) Så fin, och så liiten! Fick sitta med henne i famnen en lång stund, mys! Och så fick de matchande kläder av mig, body till lillen och leggins till den stora i regnbågsrandigt, tror det blev godkänt för Joline började hoppa runt i sina direkt :P 
Sedan for vi äntligen hemåt, kom hem kvart över tolv... Bara att mata kaniner och stupa i säng, pust! 


Fredag: Vi vaknade hyfsat tidigt, gubben åkte och handlade frukost som vi satt och åt ute i trädgårdmöbeln :) Sedan började vi skrapa lite färg, och det är otroligt hur fint träet fortfarande är! Trädgårdmöbeln är byggt från grunden av min morfar som var snickare för 20-30 år sedan, så det är verkligen otroligt hur fin den kan vara ännu! Roligt med något som är byggt av familjen istället för nåt skit från typ jysk :)
Sedan kom Camilla med ett gäng ungar som ville mata mina kaniner, och det fick dom väl :P 
Vi byggde ihop grillen också och grillade falukorv till lunch, mycket gott!
Sedan for jag iväg och jobbade hela långa kvällen..



Lördag: På lördan gjorde vi ingenting, jag var dålig så vi hade en latdag och låg och tittade på Avatar och tv tills jag åkte iväg och jobbade. Sedan kom jag hem till Winnie som var livrädd för alla raketer :( Skakade i hela kroppen, dregglade osv osv... Stackarn! Jag skulle ju jobba hela valborg så jag tänkte ju inte på några jävla raketer, annars hade jag ju fixat lugnande... Nej usch, gillar inte raketer, bara massa pengar man smäller upp, för de där jävlarna är ju inte billiga heller. Och skrämmer både hundar och andra djur. Fy!

Morgonbus på lördagen!

Söndag: Jag jobbade på förmiddagen, fick sms av Peter att ena kaninen fått ungar.. Och det gick åt helvete igen. Anna som fått alltså. Ena ungen låg utanför och var stendöd, en hade ett avbitet öra och var död, en var nedgrävd (utan päls) och var död. Suck, börjar tro att det är fodret det är fel på. Bytte ju till Rabbfor i våras för jag tyckte det var onödigt att åka 7 mil bara för att köpa kaninmat, bättre med Rabbfor som finns på granngården knappt 1 mil bort... Fodrerna kostar lika mycket (199kr för 25kg), men Rabbfor är för produktionsdjur (slaktkaniner) egentligen. Får se hur de går med kullarna som kommer i veckan, annars blir de fanimej byte till Edel illa kvickt!
Sedan lagade världens bästa man mat åt mig! Hans specialköttfärssås :) Jag gjorde sallad, sedan la jag mig i soffan och kollade på tv och väntade på maten, skönt! Sedan for han mot skitnorge, och nu har han långvecka och kommer inte hem förrän fredag :( 
Men på lördag åker vi till Finnerödja på kaninutställning :D Och han följer med! Inte för att han är så värst intresserad, utan för att han vill umgås med mig ^^ Världens bästa man!


Måndag: Idag har jag inte hunnit med mycket. Sara kom hit, och hon hade glömt min present hon köpte i Kreta, den jäveln! Ska dock ge mig ut och städa burar + tantboxen, får hit två nya tanter på torsdag också! Har ju bara två kvar och de kommer inte bra överens nu när de bara är två.. Så då ska jag lånna två kaniner av Anna över sommaren :D Winwin-situation! Hon sparar plats och jag får kaniner som mår bättre :) 
Så, det är väl dags att ge sig ut och skotta skit... 


Nu jävlar blev det ett inlägg iallafall!

Kommentarer
Cicci säger:

Hej! Per Morbergs grillkokbok finns på konsum, nere vid grilloljan osv, 99kr

Älskar också den mannen! Jag tror att antingen så älskar man honom eller också skyr man han som pesten :)

2011-05-02 | 16:55:04
Bloggadress: http://ragerasbasta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback