Blindstyre!

Idag var jag till Borlänge och gjorde synundersökning :) Så nu har jag nya linser! Såg sämre än sist of course, har blivit sämre för var gång jag kollat ögonen, blir nog helt blind innan jag är gammal :P Beställde nya glas till glasögonen också, för på dem hade jag också sämre syn såklart. Hade tänkt köpa nya bågar, men hittade inga jag gillade riktigt, och jag är nöjd med de jag har! Men 1300 för linser och undersökning plus 1300 (eller var det 2300?) för nytt glas i glasögonen räcker väl? Inte billigt att vara synskadad! -4 har jag på vänsterögat, och -3,75 om jag minns rätt på höger, BLIND! Iallafall utan glasögon/linser, lite tråkigt att inte ha något val :P Om jag inte har något av dem så ser jag inte ansiktet på en människa som står 2m bort :P

Sedan gjorde jag lite obligatorisk shopping när jag var i Borlänge. köpte nytt displayskydd till telefonen, två nya bromsrör till Peters bil, transportkärra så jag orkar få ut belgiska jätten från utställningen i Tyskland (jag transporterar den, jag orkar inte bära 10kg kanin så jättelångt), ett linne och en sjal, massa tvål och schampoo och lite godis till Luna och Winnie. Och ja just det, 50kg kaninmat inhandlades i Djurås :P


Nu är jag ledig i två dagar till, och då är de planering som gäller. Det ska packas, städas alla kaninburar, jag borde komma iväg och hämta hö som är i stort sett slut, bilen ska städas, jag ska skriva packlista och packa, handla det som behövs.. Ta ut euro! Passet har jag som tur koll på :P Sedan måste jag skriva en ungefärlig lista på hur mycket pengar jag ska göra slut på så jag vet hur mycket jag ska ta ut... Full fart!
Luna på sin ettårsdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback