Nyheter!

Japp, innan jag glider till jobbet så ska jag uppdatera er lite :) På söndag så flyttar min förra hund Tyson hit för att bo här i några veckor. Han har hamnat i bråk med andra hanhunden där hemma, vilket resulterade i veterinärbesök och div sår. Så nu har bägge hanhundarna fått kemisk kastrering, så Tajsbajs ska bo här tills sprutan verkat :) Så på söndag kommer en halvlånghårig BC hit, han är ju rakad runt hela halsen pga skadorna :P 

Och nästa helg så får vi ett tillskott till flocken! Råttor är ju väldigt sociala djur, men en väldig flockkänsla. Mina tjejer har ju varit lite småfjantiga av sig, så jag har funderat på att skaffa en äldre hona som kan "lära dem" att bli mer tama och som kan leda dem lite i livet :) Sedan hittade jag en hona på ett år på råttforumet jag hänger på. Hon har funkat väldigt bra i introduktion med andra råttor, väldigt tam och go (brukar hänga med ute, sitter bara på axeln :D ) och en ledargestalt till övrga råttor i flocken. Passar oss perfekt! Plus i kanten är att hon finns i Karlstad, dit vi ändå ska åka nästa helg, så då får hon följa med hem :) Pratade nyss med nuvarande ägaren i nästan 1½timme i telefon, och det verkade vara en riktigt bra djurkännare, så detta tror jag blir perfekt! Sedan är de lämpligast att ha en flock på tre eller fler, ifall den ena råttan dör, de blir ju inte så värst gamla.
En bild på nya tjejen Heroin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback