Nice day!

Idag så öppnade jag på jobbet, sedan drog jag direkt till Djurås och köpte kaninmat.
Lite lätt galen man känner sig, åker 7 mil enkel resa bara för att köpa djurfoder :P Jaja, köpte 50 kg så de borde räcka ett tag. Precis innan jag var framme så upplyste en annan uppfödare mig om att vi som är medlemmar i DLKAF får rabatt där! 20 öre per kilo, så en hel tia :P 10% på övriga sortimentet dock, så vi får kika mer vad som finns där :) 
Sedan skulle jag och Jessica ha vart till brukshundklubben, men de blev ju såpass sent när jag kom hem efter fyra så vi tog en skogspromenad på 1½ timme istället. Också skönt! Hundarna fick hoppa över stockar, sten osv så lite agility blev det :P
Lite skönt att vi inte åkte, jag gillar inte att åka bil med Winnie utan bur (buren är kvar i Värmland). Livsfarligt om man krockar eller tvärbromsar. Och olagligt! Hundar räknas som lös last och ska sitta i bur eller med bälte...

Nu ska jag laga lite mat till mig och gubben innan jag ska stupa i säng. Blir lättlagat, soppa och kantarellsmörgås på hembakt bröd som jag gjorde igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback