Bert/Britta!

2 maj föddes min första schwarzgrannenkull! Dock så gick det tyvärr inte så bra.. När de var två dagar så hittade jag boet förstört... All päls var borta, och jag hittade bara alla, döda ungar... Förutom en liten rackare, som var halvljummen och låg och gaspade efter luft. Ryckte åt mig lite päls och la den lilla under tröjan, gick och matade kaninerna med en hand ;) 
När alla kaniner var matade och klara så var den lilla pigg och varm igen! Som tur är så fick Tara också ungar den 2 maj, så jag la in den lille till Taras ungar och hoppades på det bästa.. Det gick bra! Den lille rackaren lever fortfarande och är tjock och go tillsammans med sina fostersyskon :) Taras kull föddes tidigare på dagen, så swg-kullen blev alltså andra kullen och sa heta något på B, så denna lilla ska heta Bert eller Britta :D 

Bild när den var sex dagar, idag har den hunnit bli tio dagar, och de borde öppna ögonen närsomhelst



Maj fick ungar i förrgår också, en hög med 5 stycken, 4 viltblå och en pytteliten blå! får se vad det blir av dem :) Om den viltbå överlever och blir en mini är jag ju nästan sugen på att spara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback