Blä för utseendefixering

Det som gör mig jävligt förbannad är att det är okej att kommentera hur smal jag är! Senast igår, när jag var chaffis. Jag helnykter och massa fulla människor runt omkring. "Fan vad SMAL du är Lina! Hur känns det att se ut så, är du nöjd? Kolla på dina ben, guuud vad smala dom är!"
Tänk om man skulle ha kommenterat likadant till en överviktig person:
"Men guuuuud vad FET du är! Hur känns det, är du nöjd med din övervikt? Herregud, dina lår är ju lika feta som bägge mina lår!"
Skulle det vara okej? Nej, tror nog mer det skulle räknas som mobbing.
Jag har bra självförtroende och är nöjd med min kropp och vikt trots att jag inte skulle tacka nej till några extrakilon, jag har trots allt ut sett ut såhär hela livet och min vikt är inget jag kan göra något åt, men jag känner mig trots det jävligt utsatt när det kommer till att folk diskuterar min vikt. Hur kan det vara okej att kommentera spinkiga folks vikt men inte fetas? Jag tar som sagt inte illa upp men känner mig jävligt utsatt. Jag vill inte att folk bryr sig om hur min kropp ser ut!


Nej, tänk om folk kunde sluta bry sig om hur de ser ut, och hur andra ser ut, och istället koncentrerar sig på hur kropparna mår och vad de kan göra! Och vad de har varit med om!  
Tyvärr verkar det bara blir värre och värre, tänk om folk kunde sluta bry sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback