Ussi och Brünhilde (bilder)

Ussi (uttalas Ossi), viltblå dvärgvädur 0,1, 96p. Tysk import


Skabb-Lina och Söt-Ussi



Brünhilde (uttalas Brynhilde), svart dvärgvädur 0,1, 96. Liten tjej, 1,59kg om jag minns vikten rätt.



Så otroligt snälla och trevliga honor! Trodde de skulle vara skogstokiga och inge tama alls eftersom de trots allt kommer från tyskland, där de har större utställningar och större uppfödningar, men båda två är så trevliga lugna och snälla.

Barbie och Oskar fick leka lite också. Och det gick bra som fan! 15 dec var det, så runt 14 jan när det gått 30dgr så hoppas vi på bebisar :)



Fina Ussi lekte i snön



Och en till fin tjej i snön :) Idag lekte jag och Winnie också i snön, vi skottade snö och lekte :) Så stolt över min duktiga tjej som håller sig på gården! Grannflickan var ute på vägen och lekte och verkade lite nyfiken, och Winnie började gå mot henne ibland, men då sa jag bara "här" så kom hon till mig istället, duktig!





Och så en bonusbild på Winnie och Trolle på julafton :)

Kommentarer
Stig Jansson säger:

Hej Lina

HAr en massa foto av Tysons framfarande i Hagälven som jag skulle vilja skicka till dej, går det bra?

2009-12-29 | 23:46:23
Lina säger:

Det får du väldigt gärna göra! Saknar den lilla token :)

2010-01-01 | 16:24:18
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback