Inte lika arbetslös

Idag var Tula här igen. Hon kom hit och sov  vid ätta, haha. Sedan gick vi upp vid runt elva, åt frukost, sedan trippade vi ner på byn. Planen var att vi skulle fixa legkort åt henne, men då hade hon glömt plånboken hemma hos mig, så det blev inget. Men vi var in på kollektion och kollade lite, sedan var vi in med mig på arbetsförmedlingen. Så nu har jag tänkt skriva i mig. Jeppjepp. Känns lite osäkert med bara extrajobb, faktiskt.
Sedan när vi var på väg hem så ringde det, och jag blev överlycklig, för de va från jobbet! Så nu fick jag två pass till + 2 halvpass denna månad, känns lite bättre. Blir jag inte riktigt lika fattig när jag får lön i slutet av mars..
Skulle kanske bli mer, får hålla tummarna för det. Känner mig lite som en dålig människa när jag går runt och hoppas på att folk ska bli sjuka :P
 
Sedan gick vi hem iallafall, och sen kom micke. Satt och kollade på just shoot me ett tag, sen drog vi ner till ica så jag fick panta mina tomburkar å flaskor. Och så köpte jag mig två garnnystan för pantpengarna, jippie! En ny färg till min filt :)
Dock hade jag glömt plånboken hemma och det fattades 1,5, så tula fick springa ut och hämta mynt av micke, haha.

Nej, nu ska jag fortsätta sticka på min filt, och se på smallville och sedan simpsons.
Slänger väl in en uppdatering på min filt senare, tantvarning, jag vet.

Kommentarer
Linn säger:

Vad sa dom på arbetsförmedlingen då?

2009-02-10 | 16:38:09
Bloggadress: http://mrsguldfisk.blogg.se/
Lina Moen säger:

Man skulle skriva i nåt formulär som finns på hemsidan, uppgifter om en själv. Typ vad man vill ha för jobb, meriter, utbildning, om man har körkort osv osv...

Sedan skulle man få komma och prata med nån sån där handledare eller vad det heter

2009-02-10 | 17:47:51
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback