Dålig uppdatering

Ja, jag har varit riktigt kass på uppdatering. Kom lite ur form den där månaden jag inte hade någon dator. Jag har tänkt jag ska skriva hur många gånger som helst, men sedan glömmer man bort eller orkar inte. Till och med Linn har ju varit bättre på uppdatering än mig.
Just nu jobbar jag som en tok. Jobbar 7 dar i rad, och har fyra till framför mig. Sedan ska jag fanimej vara ledig i helgen! Jobbar varje helg nu hela månaden, så de sa va gött å va ledig för en gångs skull. Blir dock fint med lön nästa månad =D
Har börjat övningsköra igen också. Nu ska jag fanimej ha det där körkortet.  Ska till och med gå en handledarkurs med mamma på fredag, vi sa bli typ sambos tills jag får körkort, haha! Sedan när jag flyttar till nya lägenheten i slutet av feb så ska vi åka till Ikea och shoppa lite till mitt nya hem. Då passar det bra med den stora lönen! Jag är sugen på att köpa en soffa också, men får se hur mycket pengar jag får.
Denna månad fick jag dock riktigt dåligt med pengar då jag knappt jobbade i dec, så det blir att bygga på lånet till storebror ytterligare. Dock fick jag reda på idag att jag förmodligen inte fått lön för den där kursen jag var på, då den andra tjejen inte fått det. Får gå och höra med chefen imorrn, om hon är där. Hon var minsann ledig idag.
Vi har varitlite halvmuttriga på jobbet. Vi extraanställda, eller iallafall jag och hon som började samtdigt som mig, har ju jobbat i ett halvår där drygt nu, och vi kan fortfarande inte med en massa saker. Till exempel biluthyrning.
Och igår jobbade jag med en som verkligen är extra extraanställd, han jobbar bara när det är riktig kris typ, senast han jobbade var med mig, och de var innan nov typ. Han kunde inte heller med biluthyrningen, så det utvecklades till ett helt kaos i söndags förmiddag när vi dessutom hade tusentals turister att ta hand om. Gah, det hela ordnade sig till slut, men JAG kan ju fortfarande inte! Det värsta är att man hinner ju aldrig lära sig heller, för varje gång man ska lära sig  (nån hyr en bil) så är det kunder i butiken, och ja, då får man ju ta hand om den istället. Ser ju dumt ut om en kund får stå och vänta i evigheter medans två anställda tar hand om en annan, och jag tror inte kunden blir så glad heller.
Drygt drygt.. Man känner sig ju lite inkompetent när man inte kan saker också, eller det känns som att kunderna tycker det. Och det känns inte bra. Man vill ju hjälpa till så mycket som möjligt så att kunden blir så nöjd som det bara går.

Jaja, nog med jobbsnack.



Jag har varit snäll mot min lillebror idag. Mamma hade ringt och bokat halkbanetid åt honom i Värmland (skitställe) och det fanns ingen ledig förrän i april. Men sedan såg hon att det kommit ett återbud den där tanten, så han fick de i slutet av mars. så idag när jag övningskört frågade jag Tomas hur snabbt man fick halkbanetid hos honom, och han sa att det gick snabbt eftersom han har inbokade tider varannan vecka, innestående. Så då berättade jag om min lillebrors föreningsskit och frågade om man va tvunngen att vara inskriven hos honom för att han skulle hjälpa till att boka halkbana, men de behövde han väl inte riktigt, men han ville köra med honom en gång iallafall. Så nu har vi fixat och trixat jag, brorsan och mamma. Mamma ska ju hit på fredag och gå kursen med mig, så vi kan övningsköra sen (jag vill inte behöva ta 20 körlektioner till, dyyyrt!) så då sa vi att om brorsan tar ledigt vid lunch på fredag och kör upp henne och stannar över helgen, så kan han övningsköra på måndag. I värsta fall om det inte finns någon tid, så kan han ta den jag har inbokad. Men vi får se, jag får väl gå till/ ringa till körskolan imorrn innan jag jobbar och höra med Tomas. Sedan om de skulle bli så lyckat att han skulle få halkbanetid på typ sportlovet så slipper han ta ledigt något..
Jaja, egentligen vill jag ju inte att min lillebror ska ha körkort före mig, men idag kände jag mig på bra humör och jag kände mig snäll! Och lillebrorsan blev superglad så de kändes bra :) Han fyller ju 18 i slutet av feb så han vill ju ha körkort så fort som möjligt. Jag också ioförsig, men jag är för kass på att köra än så länge, haha!


Jaja, blev ett långt inlägg, men är det en rejäl uppdatering så är det. Ska försöka komma ihåg och orka uppdatera lite oftare.
Bilden nedan är på Trolle när han var här med mig en vecka i början av jan :)


Kommentarer
Limpan säger:

"till och med Linn" Jag har fasktiskt varit riktigt duktig på senaste tiden =)

2009-01-27 | 16:23:08
Bloggadress: http://mrsguldfisk.blogg.se/
Lina Moen säger:

Haha ja, men innan det =D

2009-01-27 | 21:25:23
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback