Hemma - hel, ren och mätt

Japp, hemma till sist. Gött å va hemma hos mamma dock, bara va, ingen matlagning eller disk. Sparar matpengar osv. Härligt för en lat jävel som jag!
Tränat bilkörning också, och det känns bättre och bättre!
Höll dock på att köra på några rådjur i fredags. Åkte mot Råda med mamma för att handla, och så ser jag något i vägkanten precis innan vi kommer in i Råda.
I samma skund skriker mamma "Öööööj, ööööööööj! Rådjur!"
Och så tvärbromsar jag i samma sekund som rådjurshelvetet springer över vägen, sedan kommer det två till efter och till sist en fjärde eftersläntrare precis när jag startat bilen och var på väg att åka.

Jaja, tur att det inte var någon trafik och att det var torrt på vägen, ingenting hände ju.
Haha, dock körde storebrorsan på ett rådjur häromdagen, på samma ställe också..
Haha, mamma blev helt förstörd, men inte av den anledningen man kan tro.

Mamma: Men, hur gick det då?
Ola: Äsch,plasten sprack framme på kofångarn, men det lär väl försäkringen ta
M: Rådjuret då?
O: Det stendog,
M: Men vad gjorde du av det?
O:Jag lät det ligga kvar i diket
M: Men varför då? Du skulle ju ha slängt in det i skuffen, det är ju MAT! Det är mycket mat på ett rådjur!


Haha, dock ville brorsan inte ha en massa rådjursblod inne i hans hyfsat nya bil (00:a), så han lämnade rådjuret vid vägkanten och ringde polisen istället.
Om det blir en annan gång så får han väl ringa mamma först, haha.

Lillebrorsan hämtade mig i Hagfors idag iallafall och skjutsade hem mig sedan. Kom hit runt halv fem. Gick på Konsum och handlade lite mat, lagade mat (blev någon grönsakslåda i ugnen, gjorde för mycket mat som vanligt) och har duschat en lång, varm dusch i min härliga dusch. Det kändes som riktig lyx efter skitduschen i Sörby, Men dålig stråle så man knappt kan skölja av sig ordentligt, och pissljummet vatten (de har slut på ved, min karlakarl till far har inte fixat ved. Det ska tydligen min mamma som är sjukskriven sedan tio år tillbaka göra).
Nej, tacka vet jag en varm och härligt dusch!

Skippade schampo som vanligt, äger inte ens ett schampo längre som sagt, men masserade hårbotten både en, två och tre gånger riktigt länge. Både utan balsam, med balsam och efter att jag sköljt ut balsamet.
Härligt, härligt...

Blev kvar hos brorsan både fredag och lördag. Jättetrevligt! Trevligt sällskap framförallt! Umgicks båda dagarna med min allra äldsta och bästa vän Annelie, som jag träffar alltför sällan nuförtiden tyvärr. Hon har varit min bästa vän sedan jag var två år gammal, 18 år tillbaka snart alltså. Man kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet den där vackra dagen när jag började som dagbarn hos hennes mamma! Och vilken dagmamma sen då. Tack vare henne vill jag aldrig sätta mina ungar på dagis, dom ska va hos dagmamma. Om jag inte hittar någon bra dagmamma (eller någon överhuvudtaget, dom håller ju på att avveckla dagmammorna) till mina barn, så ska jag fan bli dagmamma själv.
Usch för dagis, dagmamma ska det va! Dom åtta åren jag gick hos Eva är fanimej dom bästa åren i hela mitt liv, aldrig haft roligare. Ett helt hus att springa runt i, en stor gård och skogen precis bredvid där vi byggde kojor och lekte, på sommaren sprang vi runt i vattenspridarn. Vi spelade in egna filmer med filmkameran som Eva hade, vi lekte med alla djur (katter, dom hade 12 som mest, kaniner, diverse smågnagare) vi gjorde allt, och vi fick välja själva vad vi ville hitta på! Ungar i alla åldrar, de stora tog hand om de små. Jag, Annelie och Sofie satt i skolan och gjorde upp vem som skulle leka med vilken unge efter skolan. Helt underbart helt enkelt. ÅH, vad jag saknar det.
Skulle kunna skriva en hel bok om allt roligt vi hittade på, men jag tror jag stannar här. Är så glad att Eva lyckade sslita sig loss och att hon mår bra nu och unnar sig själv grejer. Varför hon inte mådde lika bra då på den tiden vill jag inte gå in på, men hon mådde sämre då än hon mår nu helt enkelt.

Iallafall, jag blev av med en katt idag! Var hem till Annelie en sväng på fredan, hälsade på hennes kattunge och kollade på gamla kort från förr i tiden, och frågade henne om hon ville ha nåt sällskap till lilla Murran, då det är alldeles för många katter i Törp (5). Då sa Sofie att hon har velat ha en katt jättelänge som sällskap.
Vi kom på att Wilma passar ju perfekt, då hon inte trivs med andra katter, eller mycket folk och liv överhuvudtaget. Och Sofie sitter ofta själv i den där lägenheten, så det var en lyckträff.
Så när jag och Per åkte till Vansbro så tog vi med Wilma in till Hagfors.
Pratadfe nyss med Sofie och Wilma verkade stortrivas! Har hittat sin återkommande favorit fönstret, så S hade fixat en sovplats åt henne där.
Hade med mitt klösträd som Annelie fick också, för hon hade velat haft ett jättelänge men inte fått tag på. I Sörby blir lösträdet inte använt ändå, och Wilma använder det inte ändå, så varför inte?

Jaja, nu är jag less på det här. Blev nog början till en bok.
Men en otroligt rolig helg var det iallafall!

Murrebullen, 10 år gammal gubbe i höst

Kommentarer
JinxLinda säger:

Härligt att det löste sig med katten

2009-03-16 | 09:14:26
Bloggadress: http://jinxlinda.wordpress.com
Lina M säger:

Ja! Hon verkade trivas iallafall :) Skönt, ett problem mindre :)

2009-03-16 | 11:16:56
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback