När jag har duschat

Lina funderade på om jag inte använde en massa foundation för att inte se fet ut i ansiktet när jag bara tvättar det med olja.
Jag använder aldrig foundation. Fattar inte grejen helt enkelt. Dessutom är jag så jävla torr i ansiktet (dock mkt bättre nu sedan jag började med oljan!) så jag kan typ inte ha foudation över huvudtaget.
Tog dessa bilder i fredags efter att jag hade duschat.

Denan bild är kanske, en kvart? efter dusch och ansiktstvätt. Inte så oljigt va?
Att tänka på är ju att all olja inte har åkt in i huden här än heller


Och så här ser håret ut efter nästan tre veckor utan schampoo. Inte illa.. (klickbara bilder)

 

Och så här ser jag ut med smink, dagen efter. Inte så fet alls i ansiktet tycker jag.
Ingen foudation så långt ögat når. Det enda liknade jag använder är täckstift, men de är inte så ofta det används nuförtiden heller då jag knappt har några finnar sedan jag började med OCM.
Enda sminket som används är mascara, ögonbrynspenna och lite rouge.



Dock så är jag lat. Egentligen ska man smörja in ansiktet med olja, och sedan ta en handduk med varmt vatten, riktigt hett vatten, och lägga över ansiktet. Det blir då som ett ångbad.
Handduken ska ligga kvar tills den svalnat. Sedan ska man upprepa det tills att överflödig olja har försvunnit från ansiktet.
Men som sagt, jag är lat.
Jag har för dåligt tålamod.
Jag brukar bara massera in olja i ansiktet, sedan ta en blöt handduk och försiktigt massera bort oljan. Ibland kan jag ta någon droppe olivolja och smörja in pannan, näsan och lite på kinderna efter, där jag är som mest torr, men det är bara om jag torkat bort för mycket.
Förut fick jag smörja in ansiktet med hudkräm direkt efter duschen, annars blev jag helt frasig i ansiktet när vattnet hade torkat. Sedan fick jag smörja in en till gång efter att det torkat in, för då var jag torr igen.
Det behövs inte nu!

Kommentarer
Anonym säger:

Att du inte fattar grejen med fondation är väl för att du har så bra hy att du inte behöver det, men det är det ju långt ifrån alla som har...

2009-03-25 | 00:29:59
Lina M säger:

Det stämmer nog :)

Senaste året har jag dock haft dålig hy, dåligare än vad jag haft innan iallafall, och ändå bara använt täckstift.



Tycker inte det är snyggt när hela ansiktet har en och samma färg heller måste jag erkänna.

Eller den klassiska fjortislinjen med olika färg på hakan och halsen.



Nu säger jag absolut inte att alla har så, vissa kan ju faktiskt sminka sig.



Men jag tror inte att det är så bra för hyn för de som använder foundation, puder och all skit

2009-03-25 | 10:26:11
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Lina säger:

Häftigt =)!



2009-03-25 | 12:58:57
Bloggadress: http://linas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback