Härliga tider

Klistrar in från bdb eftersom jag inte orkar skriva någon annan version:

Ojoj, kul med en hund som ylar när man är ute och går med henne! Förut idag när vi skulle ut på en kissrunda, så träffade vi på en hanhund vid järnvägen ungefär, alltså precis utanför här hemma. Jag stannade en bit ifrån eftersom jag inte orkade med något hundmöte. Jo tjena.
Då ställer hon sig och YLAR, verkligen ylar för att hon inte får gå fram och hälsa! Herregud...
Nej usch för löp! Blir nog kastrering inom en framtid.. Skitsamma att de kostar typ 5000, löp orkar vi inte med. Plus att hon mår ju inte bra, pälsen är glanslös, hon har världens dåligaste andedräkt och man märker att hon är stressad överhuvudtaget. Och skönt det skulle vara att slippa allt blod överallt! Sedan slipper man ju ev juvertumörer, livmoderscancer och liknande sjukdomar som kan komma senare i livet. en livsinvestering för henne helt enkelt :)

Sedan är jag av den åsikten att om man har ett djur man inte ska avla på, då kan man likagärna kastrera. Vad är meningen med att ha ett fertilt djur när man ändå inte ska avla på det, och orsaka onödig stress och lidande. Nej, kastering blir det!


Och ja, för er som inte vet, det heter kastrering även för tikar, och honkatter också för den delen :)  Någon sterilisering ska jag då inte göra.


Så här hänger hon ofta nu. Det är inte kul med hennes andedräkt...


Kommentarer
tMe säger:

Skaffa en sån där blöja! Morsans hund har en sån, det ser inte alls fånigt ut... Okej det gör det :|

2010-01-25 | 01:04:11
Bloggadress: http://tm3.blogg.se/
Lina säger:

Haha, hade tänkt sy en trosa till henne! Men jag tror kastering är ännu bättre :P



Jag vill ju att de ska va luftigt och så ändå, så jag vet inte när jag ska ha på henne sen ändå, haha

2010-01-25 | 01:10:41
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback