Ojoj

Satt och tittade igenom min gamla blogg, och hittade en gammal kommentar. Ojoj, om man hade lyssnat på främlingar så hade man kanske sluppit mycket smärta.. Menmen, that´s life! Tog bort namnet i kommentaren, men för den som vill så är det ju inte så svårt att hitta den. Fick reda på på nyår att den senare delen var sann också, vilket jag blev övertygad om en gång i tiden att det inte var. Ung och dum, ung och dum... Otroligt att sådant här kan orsaka så mycket smärta efter så lång tid! 

Nej, ensam är stark. Och jag är jäcligt stolt över mig själv att jag klarar mig såpass bra på egen hand ändå, jag har mycket mer nu än vad jag hade då, så de så!

Jag älskar mitt lilla tragiska liv även fast det hade kunnat vara 1000ggr bättre, för det är då iallafall bättre än på den tiden :)


Nej, nu blir det sängdags! Får se om man hinner med lite ärenden imorrn innan jobbet. Måste iallafall säga upp mitt mobila bredband som jag inte använt på ett halvår och min pocketprenumeration. Sedan ska man väl fylla upp kylskåp och skafferi med en massa go mat nu när man fått lön, härligt härligt!

"Vanå mailto

ons 16 jan 2008 12:05
Du vet att __ var otrogen på ny år va ? Med både __s o __s tjej, och några flera. Sedan var han även med en tjej innan som jag inte riktigt vet namnet på. Men hon vart med barn ivarje fall. Någon från Malung. Så nu vet du det."

Kommentarer
Idah säger:

Om du mår så bra nu varför orkar du ens ta upp en grej som hände för 2 år sedan?

2010-01-27 | 20:18:41
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Som jag skrev, jag satt och läste igenom min gamla blogg.



Och som jag också skrev, jag fick reda på vid nyår att det där med att tjejen som blev gravid var sant, vilket han nekade till då efter nyår, och jag trodde honom såklart.



Men jag vet vilken tjej det var, och med saker som hände vid den tiden som det borde ha hänt, så stämmer det.



Och som jag också skrev, det orsakar mycket smärta fortfarande. Liksom, "kul" att veta att man levt i en lögn i över ett års tid. "Kul" att veta att den vad trodde ovillkorslöst på ljög hela tiden. Den är en jävla kniv i hjärtat.

Jag mår bra och är nöjd med mitt liv, den när man får reda på sådana här saker så gör det ont i hjärtat ändå. Tyvärr.



Jag hoppas och tror verkligen att han behandlar dig bättre, han verkar vara en annan person nu :)



Lycka till! Och jag menar det, det är inte sarkastiskt. Tobbe är en bra kille, när han är nykter, och han och även du förtjänar att vara lyckliga. Ha det gott!

2010-01-27 | 21:07:32
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

På något underligt sätt så känns det som att du vill att jag ska se vilket oärligt svin han är och som att du vill få mig att känna mig osäker på om han skulle göra lika emot mig det vet jag dock att han aldrig skulle göra men det börjar kännas jävligt drygt att du måste nämna det fler än en gång i din blogg, jag vet att det är frivilligt att läsa den men som sagt, jag vet inte vad du känner att du får ut av att skriva det? Så att alla kan läsa det. Och som sagt, det var två år sedan och ni har gjort slut för ett bra tag sedan och det är liksom klart mellan er så ja.. Jag förstår liksom inte. Men vi har det iaf jätte bra och jag är ledsen för vad han gjorde mot dig men det skulle han aldrig kunna göra mot mig, så mkt älskar han mig faktiskt. :) Men tack! Och lycka till!

2010-01-27 | 21:30:52
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Ja, vad ska jag säga? Det är min blogg och den handlar om mig, jag skriver vad jag tänker på och vad jag upplever.



Och tyvärr har detta upptagit en hel del av mina tankar senaste tiden efter att jag fick reda på att det var sant vid nyår. Och som jag skrivit innan, det gör ont, jävligt ont. Jag är en skrivande människa, jag behövde skriva av mig helt enkelt. Det hjälper inte att prata med vänner, ibland behöver man skriva ner saker och ting. Och det är typ 10 pers som läser min blogg, och det gissar jag på är mina närmaste vänner, de som jag tror är intresserade av min blogg och mitt liv.



Dock så var det i mitt huvud och hjärta helt slut mellan oss från dagen jag flyttade från honom, även fast han grät och ville att jag skulle flytta tillbaka. Jag släppte honom direkt eller vad man ska säga, medans han verkade ha det svårare.

Men jag är en skum människa, jag har väldigt lätt för att lägga saker bakom mig. Som sagt, för min del så var han ute ur mitt liv i stort sett från den dagen jag flyttade ut.



Och jag trodde helt enkelt att du inte läste min blogg, jag trodde inte du hade något intresse av mig överhuvudtaget, så jag är ledsen att du fick läsa det där.



Jag vill inte förstöra något, men som sagt, min blogg handlar om mig, och om jag känner att jag vill få ur mig något så skriver jag ner det.



Och jag tycker det är jävligt tragiskt att det smärtar så mycket för mig trots att det är 1½ år sedan vi gjorde slut, för som sagt, för mig var det helt slut från dagen jag flyttade ut.

Men som sagt, det är inte så kul att få reda på en sak som man blev övertygad om var ren lögn faktiskt var sanning. Tyvärr. Det hugger som fan i hjärtat.



Och inte på grund av honom, utan på grund av hans svek.

2010-01-27 | 21:59:23
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

En fråga till bara. Jag vet att du brukar kolla min bdb och du läser antagligen min blogg också. Men varför? För enda sen du var hem till oss på fest så ja, så verkar det som att det var då du började med att skriva om honom i din blogg och vara så intresserad av min bdb och blogg?

2010-01-28 | 19:06:24
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Ja, det kanske beror på att du ahr varit så sur och förbannat på mig utan att jag vet varför, och du har skrivit om mig.

Som sagt, jag var helt över honom när jag flyttade ut, och tänkte inte på honom en sekund förrän att du började tjafsa då under och efter kvällen.

Jag är en nyfiken människa, det erkänner jag ;)



Och enda anledningen till att jag kom hem till honom på förfest då var för att Heed var där, för det var honom jag pratade med först, och vi visste inga andra som skulle ut. Jag frågade honom om han trodde det var okej att vi kom dit, men han tyckte jag skulle fråga "mannen i huset" istället. Så det gjorde jag, trodde jag då såklart.

Tro mig, jag var inte pigg på att dra dit egentligen, men vi ville inte sitta tre tjejer själv heller. Jag har inga problem med att umgås med honom fastän att vi gjort slut, för det gjorde vi innan ni blev tillsammans, och jag trodde inte han hade något problem med det heller, men tyckte ändå det var bäst att fråga först. Sen gick de ju tyvärr som det gick, vilket jag absolut inte tycker är mitt fel, för jag förstår inte vad som hände ens?



Jaja, som sagt, jag brydde mig inte ett piss innan den där festen, men sen blev det ju sånt jävla liv utan anledning, och jag är en nyfiken jävel som sagt :)

2010-01-28 | 19:13:43
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

Jag hade druckit för mkt då helt enkelt så efter det tyckte jag inte att det var speciellt mkt liv? Och för mig skulle det kännas helt fel om ni skulle "umgås" för jag tror inte att det finns någon som skulle kunna umgås med sitt ex på ett normalt sätt efter så pass kort tid. Men det känns ju faktiskt bra att han inte vill umgås med dig heller för det har han faktiskt sagt själv. Så för mig kommer det aldrig vara okej att du är hemma hos oss och umgås med min pojkvän, ledsen för det. Sen förstår jag ju faktiskt inte varför du skulle vilja umgås med honom efter allt han tydligen gjort mot dig? Och det där med att du har lätt att gå vidare efter sånt där var det ju faktiskt konstigt att du då brydde dig. Själv skulle jag inte bry mig ett skit om jag fick reda på något om mitt ex nu? Vilket jag faktiskt har fått reda på massa skit flera flera ggr. Vi var ändå tillsammans över 1år. Men jag har ju kommit över honom så jag har ju inget att vara ledsen för. :)

2010-01-28 | 20:05:35
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Nu vet inte jag hur pass seriös du varit i dina fd. förhållanden, men om man bor tillsammans med någon, delar sitt liv tillsammans, TROR man vet allt de gör, tror man berättar allt för varandra, då känns sveket fruktansvärt. Eller ja, jag tyckte jag berättade allt för honom, men han hade tydligen inte samma uppfattning om hur man gör i ett förhållande. Dessutom var han min första pojkvän överhuvudtaget. Jag var den första han hade haft ett riktigt seröst förhållande med också, så jag antar att vi "tränade" på varann, eller hur man ska förklara det.



Och jag tyckte vi kunde umgås utan problem innan ni blev tillsammans. När mina grejer blev stulna i våras så var han mitt största stöd, och det är jag väldigt tacksam mot honom för. Dock vet jag ju inte om han hörde av sig för att han ville hjälpa till, eller om han bara ville knulla. Dock tackade jag nej till hans senare erbjudande :)

Men när han träffade dig så slutade han höra av sig, och jag hörde inte av mig heller, för jag vill inte förstöra något, jag är ingen sådan person.



Ja, jag tyckte det blev liv eftersom jag till och med fick kontaktförbud ;) Plus att han ringde till mig och grät, de tyckte jag kändes som "liv".



Jaja, jag hade då inget problem med att umgås med honom förut. Som sagt innan, jag tycker han är en bra människa när han är nykter. Annars skulle jag väl inte ha varit tillsammans med honom i 1½ år?

Och jag tyckte då att du verkade trevlig när du bad om ursäkt utanför Selins, det var därför jag förslog att vi skulle ut och gå med hundarna.

Jag förstår inte varför man måste vara ovänner och hata varandra hit och dit. Jag har då inga problem med att umgås med de flesta människor.

2010-01-28 | 20:19:34
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

Så du menar att man bara har ett seriöst förhållande om man bor ihop? Det jag hade var iaf ett seriöst förhållande, det tog slut mina känslor försvann och jag fick höra det ena och det andra? Men det gjorde fortfarande ingenting eftersom jag inte hade några känslor kvar. Jag och Tobbe blev tsm på ett ganska "omoget" sätt och så fort vi träffats. Så vi var tsm då din kamera och det blev stulet av någon cykelkille och vad jag har hört så var det du som ringde honom och gnällde och så gott som krävde att han skulle fixa dina grejer tillbaka, jag hörde tillochmed att din pappa hade ringt och sagt att Tobbe skulle få tillbaka dom där grejerna. Sen det där om att han ringde för att han ville knulla vet jag inte heller om jag tror på. ^^ Och anledningen till att han ringde och grinade var för att han var rädd för att förlora mig och att du bara var hos oss av en anledning och det var att du ville förstöra. Det sa han själv med egna ord. :) Jag är trevlig och snäll när jag vill men håller mig fortfarande på vakt. Jag är så van med att så fort jag skaffar en kille så vill alla tjejer ha honom helt plötsligt, "han" blir tydligen mer intressant när jag vill ha honom. :)

2010-01-28 | 21:32:24
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Ja, jag har msnloggen från då i våras, vet inte om han ville knulla egentligen, men han tyckte jag skulle sova där, och han erbjöd sig att både hämta mig och skjutsa hem mig på morgonen efter. Men som sagt, det var inte jag så sugen på. Dock finns det i min gamla dator, men jag skulle kunna ta fram det om du nu inte tror mig :) Men det kanske var du som satt och skrev då också och tyckte skulle sova där? ;)



Visst, jag kanske ringde honom då, men det var han som började att erbjuda sin hjälp.



Och nej, jag kom inte hem till er för att förstöra, då hade jag väl försökt tidigare?



Herregud.

2010-01-28 | 21:50:08
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Lina säger:

Kanske ska tillägga att jag visst tycker att man kan ha ett seriöst förhållande om man inte bor ihop, men när man bor tillsammans så blir det på en helt annan nivå helt enkelt. Man delar ägodelar, ekonomi, och ja, hela livet helt enkelt.

2010-01-28 | 21:53:52
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

Ja det får du jätte gärna ta fram och visa! :) För inte var det då jag som skrev det för jag är inte intresserad av tjejer på det sättet. :)

2010-01-28 | 22:06:08
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Letat efter datorn, men hittar den inte. Har förmodligen dumpat den hemma hos mina föräldrar, så då får du vänta ett tag tyvärr :)

Men det var då i mitten/slutet av april någongång :)

2010-01-28 | 22:11:01
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

Jaha men då gör det absolut ingenting för jag och Tobbe träffades inte förens 1maj. :) Så då har han alltså inte gjort mig någonting och det känns ju skönt och det var precis som jag trodde. :)

2010-01-28 | 22:19:30
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/
Lina säger:

Ja, har jag sagt något annat?

Mina grejer blev stulna i april, och det var som sagt i mitten/slutet på april som han skrev det där till mig.

Jag har inte påstått något annat :)

2010-01-28 | 22:24:17
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/
Idah säger:

Det har jag inte sagt att du gjort heller men ändå lite roligt att du fick lov att ta upp att han hörde av sig för att knulla vilket han aldrig skulle göra när vi var tsm, han har ju allt han behöver och önskar så det är ju inte konstigt att vi inte har några problem egentligen. ;)

2010-01-29 | 07:24:05
Bloggadress: http://jagochidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback